Η χώρα μας υπήρξε και εξακολουθεί να είναι ένα χρυσορυχείο ταλέντων της λεγόμενης κλασικής μουσικής σκηνής. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στην ιστορία των περίπου τελευταίων εκατό ετών θα δει μια πλειάδα σολίστ που μορφώθηκαν στην Ελλάδα και στη συνέχεια έλαμψαν διεθνώς. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά μόνο από τα πολλά ονόματα που αυθόρμητα έρχονται στο νου: Δημήτρης Μητρόπουλος, GinaBachauer, Μαρίας Κάλλας, Νίκος Σκαλκώτας, Νίκος Μοσχονάς, Νίκος Ζαχαρίου, Κώστας Πασχάλης, Αντιγόνη Σγούρδα, Αγνή Μπάλτσα και από τη σύγχρονη γενιά, Δημήτρης Σγούρος και Λεωνίδας Καβάκος.
Οι προικισμένοι νέοι που μελετούν σήμερα διάφορα μουσικά όργανα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας είναι πολλοί. Και σε μια δυσχερή περίοδο σαν αυτή που βιώνουμε, σίγουρα χρειάζονται υποστήριξη και ανάδειξη.
Ένας από τους φορείς που φροντίζει για αυτό είναι το Διεθνές Μουσικό Σωματείο Gina Bachauer. Το Σωματείο είναι αφιερωμένο στη μνήμη της κορυφαίας πιανίστας GinaBachauer (1913-1976) και σαν πρωταρχικό σκοπό έχει την με κάθε τρόπο υποστήριξη των χαρισματικών νέων μουσικών. Εκτός από τις ετήσιες υποτροφίες που προσφέρει σε πιανίστες για μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό, το 2010 εγκαινίασε το πρόγραμμα BachauerJunior μέσα από το οποίο προσφέρει υποτροφίες σε νέους της περιφέρειας που μελετούν σε Ωδεία διάφορα όργανα. Επιπλέον, υπό την αιγίδα του, τον ερχόμενο Απρίλιο πραγματοποιούνται δύο υψηλών προδιαγραφών Διαγωνισμοί: ο Πανελλήνιος Μουσικός Διαγωνισμός Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα (που αφορά μουσικούς όλων των οργάνων) και ο Διεθνής Διαγωνισμός Πιάνου C.V. Alkan- P.J.G. Zimmerman(τελικές φάσεις, στις 8/4, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών).
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ) είναι ένας άλλος φορέας που από την αρχή της ίδρυσής του υποστηρίζει νέους μουσικούς. Στις 24/2, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Δ. Λαμπράκη) γίναμε μάρτυρες σύμπραξης της ΚΟΑ με την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων (ΑΣΟΝ). Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος της συναυλίας, η ΚΟΑ, υπό τη διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου, ερμήνευσε το έργο Circlesτου νέου συνθέτη Δημήτρη Οικονόμου: τα παρατεταμένα ostinati περάσματα και η συγκεντρωμένη ανάπτυξη του μουσικού υλικού αποδόθηκαν ιδιαίτερα πειστικά.
Στη συνέχεια, ο πολλά υποσχόμενος νεαρός κλαρινετίστας Παύλος Σεράσης ερμήνευσε με αισθαντικότητα και ανάγλυφο ήχο το σολιστικό μέρος του διάσημου Κοντσέρτου για Κλαρινέτο KV 622 του WolfgangΑmadeusMozart: πρόσεξε τις λεπτομέρειες της μελωδικής ανάπτυξης του έργου, ενώ φώτισε με ετοιμότητα και ενδιαφέρον την υπέροχα στοχαστική μελαγχολία του αργού μέρους, Adagio, που τόσο προμηνύει το ύφος των ρομαντικών συνθετών που θα ακολουθούσαν. Τον συνόδευσε η καλά προετοιμασμένη ΑΣΟΝ, υπό τη διεύθυνση του επίσης νέου Αλέξανδρου Διαμαντή.
Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, οι δύο ορχήστρες ενώθηκαν, υπό τον Χριστόπουλου, προκειμένου να προσφέρουν μια δραματική σε έκφραση ρομαντικού πάθους και γεμάτη πηγαίο ενθουσιασμό ανάγνωση της Συμφωνίας αρ. 5, Op. 64, του PiotrIlyichTchaikovsky. Τα σολιστικά περάσματα του έργου εκτελέστηκαν με ακρίβεια από μέλη της ΚΟΑ και της ΑΣΟΝ.
Κριτικός Μουσικής, καθηγητής Ανώτερων Θεωρητικών, Σύνθεσης και Πιάνου, πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Κριτικών Μουσικής, Θεάτρου και Χορού, πρόεδρος του Διεθνούς Μουσικού Σωματείου Gina Bachauer, πρόεδρος του Διεθνούς Μουσικού Σωματείου C.V. Alkan - P.J.G. Zimmerman, καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Διαγωνισμού Πιάνου C.V. Alkan - P.J.G. Zimmerman και καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανελλήνιου Μουσικού Διαγωνισμού Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα.