Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών παρουσίασε υπό τη διεύθυνση του Oliver Cope ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρόγραμμα τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2014 στο αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος του Ωδείου Αθηνών.
Το πρόγραμμα εκκίνησε η διαυγής ερμηνεία του άγνωστου μέχρι τούδε έργου του Ναπολέοντος Λαμπελέτ Intermezzo Patro, αναδεικνύοντας την επικαιρότητα της μουσικής γλώσσας του συνθέτη τόσο με τα τεκταινόμενα στη μεσοπολεμική Αθήνα, όσο και τα διαδραματιζόμενα στη μουσική ζωή του Λονδίνου της εποχής.
Η Συμφωνία αρ. 4, σε μι ελάσσονα (op. 98) του Johannes Brahms, κλασικό έργο του ορχηστρικού ρεπερτορίου, έλαμψε μέσα από μία καλοσμιλεμένη ερμηνεία, υπό τη στιβαρή καθοδήγηση του Cope, που δεν άφησε τίποτα στο ημίφως, αλλά έθεσε με σαφήνεια κάθε λεπτομέρεια του γνωστού και αγαπημένου έργου υπ’ όψιν των ακροατών και ακροατριών.
Δεν είναι υπερβολή αν ισχυριστούμε ότι το έργο που καθήλωσε το κοινό υπήρξε το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα, σε ρε ελάσσονα (op. 47) του Jean Sibelius. Η υπερβατική δεξιοτεχνία της σολίστ, Lea Hausmann, και η ομοψυχία με την ορχήστρα, οδήγησαν σε μία εξαιρετική ερμηνεία του έργου. Η σολίστ παράθεσε απολαυστικά κάθε φράση του σόλο μέρους, και ανταποκρίθηκε με ευστοχία σε υπέρτατης δυσκολίας περάσματα ταχύτατης χρονικής αγωγής. Το ταμπεραμέντο της επί σκηνής ήταν σύμφυτο της σφριγηλής ερμηνείας της. Το παρατεταμένο και επαναλαμβανόμενο χειροκρότημα του κοινού επιστέγασαν την επιτυχία της ερμηνείας.
Συνολικά, η ΦΟΑ, συνεπής στις ιδρυτικές αρχές της, και ολοκληρώνοντας με επιτυχία οκτώ έτη συνεχούς δράσης –τα οποία εορτάστηκαν με την έναρξη του εκδοτικού σκέλους της ορχήστρας σε μία ιστορική εκδήλωση στις 18 Νοεμβρίου 2024 (αίθουσα Γιάννης Μαρίνος, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών)– καθιερώνεται πλέον ως πανελλήνιας εμβέλειας ορχήστρα υψηλού επιπέδου, πολυσχιδούς δράσης και εμβληματικών ερμηνειών. Μία πρωτοβουλία από σημαίνουσες φυσιογνωμίες της ελληνικής μουσικής ζωής –Ν. Μαλιάρας, Β. Φιδετζής– η οποία συνιστά πλέον ένα τω όντι επιτυχημένο εγχείρημα.