• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Γαλλικὴ πανδαισία γιὰ ἐκκλ. ὄργανο― ἑλληνικὲς σελίδες γιὰ πιάνο.

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2022 (30)
    • 2021 (27)
    • 2020 (33)
    • 2019 (123)
    • 2018 (106)
    • 2017 (69)
    • 2016 (67)
    • 2015 (49)
    • 2014 (79)
    • 2013 (70)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

“ΙΝ[Α]ΗΑΒΙΤ”: Ένα γεμάτο ιδέες έργο από την Πωλίνα Κρεμαστά και την ομάδα σύγχρονου χορού Creo

 

Παρακολουθήσαμε την πρεμιέρα (1/6) του νέου έργου, με τίτλο ΙΝ[Α]ΗΑΒΙΤ, της ομάδας σύγχρονου χορού Creo dance company. Ψυχή της ομάδας είναι η γνωστή όσο και δραστήρια χορογράφος Πωλίνα Κρεμαστά, που με κάθε της δουλειά αποδεικνύει και επιβεβαιώνει ότι έχει κάτι καινοτόμο να καταθέσει και μάλιστα με ιδιαίτερα προσωπικό τρόπο.

Όπως διαφωτιστικά αναφέρεται από τους δημιουργούς της παράστασης: Το έργο “ΙΝ[Α]ΗΑΒΙΤ” είναι μία χωροποιητική συνύπαρξη της τέχνης του χορού, της σκηνογραφίας και της μουσικής. Αναζητά την ανθρώπινη κατάσταση και κατοίκηση, μέσα από την εξερεύνηση του οικείου και το παιχνίδι με το ανοίκειο. Τα σώματα των χορευτών/τριών πλάθουν και πλάθονται από το χάρτινο ποτάμι, το οποίο ρέει από μία αέναη πηγή παραγωγής. Συνδιαμορφώνουν τοπία και τα οικειοποιούνται.

Πέντε ηλικιακά νέοι και απολύτως εξαιρετικοί χορευτές, οι Ερικέτη Ανδρεαδάκη, Θένια Αντωνιάδου, Γιώργος Βασιλόπουλος, Νίκος Γρηγοριάδης και Βάσια Ζορμπαλή, καταλαμβάνουν τη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου δημιουργώντας με τη θαυμάσια σε αμεσότητα έκφρασης, κίνησή τους και τη διακριτική, ενίοτε ανεπαίσθητη, έκφραση που διαγράφεται στα πρόσωπά τους, την αίσθηση ότι ζωντανεύουν έναν πολύπτυχο χορογραφικό πίνακα του υποσυνειδήτου. Η Κρεμαστά αξιοποιεί το ταλέντο τους, ιδίως τις διαφορετικές προσωπικότητές τους, με ψυχογραφικό τρόπο και ωριμότητα σκέψης, μεταφέροντας τον θεατή σε μια άλλη διάσταση, μάλλον ονειρική (κάποιες φορές μάλιστα, κυρίως προς το τέλος του έργου, εφιαλτικά αγωνιώδη), που δεν γνωρίζει χρόνο.

Μακριές πλατιές λωρίδες λευκού χαρτιού, που έχουν ιδιαίτερη σημασία στο έργο, αποτελούν σημείο έναρξης και αναφοράς, συμβολίζοντας το ποτάμι· σε μία σκηνή βλέπουμε τους χορευτές να κινούνται στο έδαφος σαν να κολυμπούν κάτω από τις λωρίδες, τις οποίες χρησιμοποιούν ως κύματα. Ωστόσο, οι ίδιες ακριβώς χάρτινες λωρίδες, ίσως για κάποιους θεατές να συνιστούν και μονοπάτια, πάνω στα οποία κινούνται οι χορευτές ερχόμενοι αντιμέτωποι με την πορεία, το μέλλον, τις επιθυμίες, τα οράματα και τους στοχασμούς τους. Το χαρτί αρκετές φορές τσαλακώνεται (αποτυχίες, απογοητεύσεις;) και στη συνέχεια δίνει τη θέση του σε καινούργιες λωρίδες, που με τη σειρά τους πλάθονται με διαφορετικό τρόπο από τους χορευτές, αποκτώντας διαφορετικά νοήματα. Για την παράσταση διατέθηκαν πολλά μέτρα χαρτιού, το οποίο, όπως με ικανοποίηση διαβάσαμε, ανακυκλώνεται ή παραχωρείται για επανάχρηση από άλλους καλλιτέχνες.

Η γεμάτη ιδέες και συμβολισμούς χορογραφία της πάντα επινοητικής Κρεμαστά διαθέτει την ελευθερία του αυτοσχεδιασμού και των ελεύθερων συνειρμών, ωστόσο, το υπογραμμίζουμε, είναι με ιδιαίτερη σκέψη και προσοχή στη λεπτομέρεια σχεδιασμένη και δομημένη· καταφέρνει να κεντρίσει μέχρι το τέλος της την φαντασία του θεατή.

Η παράσταση, που διαρκεί περίπου 80 λεπτά και ξεδιπλώνεται απνευστί, δίχως διάλειμμα, μας προσκαλεί μέσα από τις διαφορετικές παραγράφους και τα επεισόδιά της, να αφεθούμε, να συγκεντρωθούμε και να στοχαστούμε ακολουθώντας την αέναη κίνηση των χορευτών, τα πολλά διαφορετικά σχήματα-περιγράμματα της χορογραφίας και τους τόσο ενδιαφέροντες εσωτερικούς παλμούς της.

Οι υπόλοιποι συνεργάτες της Κρεμαστά, πάντα προσεκτικά επιλεγμένοι από την ίδια, συνδράμουν στην επιτυχία της παράστασης· ο λόγος για τους Μπάμπη Παπαδόπουλο, συνθέτη της ηλεκτρονικής μουσικής και των απόκοσμων ήχων που εύστοχα πλαισιώνουν και υποστηρίζουν την κίνηση των χορευτών, Μελίνα Μάσχα, υπεύθυνη για τον καλοσχεδιασμένο φωτισμό, και Ανδρέα Σκούρτη, υπεύθυνο για τα εύγλωττα στην απλότητά τους κοστούμια.

 

 

Τετάρτη έως Δευτέρα

1 – 6 Ιουνίου 2022

ώρα 21.00

Σύγχρονο Θέατρο

Ευμολπιδών 45, Αθήνα

(στάση μετρό Κεραμεικός)

Συντελεστές της παράστασης:

Χορογραφία: Πωλίνα Κρεμαστά

Σκηνογραφία/Κοστούμια: Ανδρέας Σκούρτης

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Μπάμπης Παπαδόπουλος

Ερμηνεύουν: Ερικέτη Ανδρεαδάκη, Θένια Αντωνιάδου, Γιώργος Βασιλόπουλος, Νίκος

Γρηγοριάδης, Βάσια Ζορμπαλή

Σχεδιασμός φωτισμών: Μελίνα Μάσχα

Κατασκευή σκηνικού: Βασίλης Κεφερλής

Graphic design/φωτογραφία/video: Παναγιώτης Ανδριανός

Α’ βοηθός χορογράφου: Θένια Αντωνιάδου

Β’ βοηθός χορογράφου: Σίσσυ Μαρμαριτσάκη

Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

Οργάνωση παραγωγής: Ορέστης Τάτσης | Ρέον ΑΜΚΕ

 

About Κωνσταντίνος Π. Καράμπελας-Σγούρδας

Κριτικός Μουσικής και Θεάτρου, καθηγητής Ανώτερων Θεωρητικών, Σύνθεσης και Πιάνου, πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Κριτικών Μουσικής, Θεάτρου και Χορού, πρόεδρος του Διεθνούς Μουσικού Σωματείου Gina Bachauer, πρόεδρος του Διεθνούς Μουσικού Σωματείου C.V. Alkan - P.J.G. Zimmerman, καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Διαγωνισμού Πιάνου C.V. Alkan - P.J.G. Zimmerman και καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανελλήνιου Μουσικού Διαγωνισμού Μαρίας Χαιρογιώργου-Σιγάρα