• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • «Les Vêpres Siciliennes» του Verdi στη Βασιλική Όπερα Covent Garden του Λονδίνου

    «Les Vêpres Siciliennes»  του Verdi στη Βασιλική Όπερα Covent Garden του Λονδίνου

    Το 1855, ο Giuseppe Verdi  (φωτογραφία) ολοκληρώνοντας τους «Σικελικούς Εσπερινούς» (Les Vêpres Siciliennes), παρέδωσε μια δεύτερη μεγάλη όπερα (grand opéra) προορισμένη για την σκηνή της Όπερας των Παρισίων: η πρώτη του σύνθεση για το θρυλικό αυτό γαλλικό λυρικό θέατρο ήταν η grand opéra «Jérusalem» -επεξεργασμένη εκδοχή του  προγενέστερου λυρικού δράματος ,«I Lombardi alla prima crociata»-  κατά την οποία τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Gaston κράτησε ο αγαπημένος τενόρος του Gaetano Donizetti, Gilbert Duprez. Η πρεμιέρα των «Σικελικών Εσπερινών» δίνεται στις 13 Ιουνίου 1855, με ιδιαίτερη επιτυχία

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2021 (18)
    • 2020 (33)
    • 2019 (123)
    • 2018 (117)
    • 2017 (98)
    • 2016 (97)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (85)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ»

Βαθμολογία: 10/10

a2-1024x682Επιτέλους κάτι φρέσκο στον τραγουδιστικό τομέα στην Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ)! Σε πρώτη παρουσίαση ανεβαίνει στο νέο κτήριο της ΕΛΣ ο «Ερωτόκριτος», το πρώτο ελληνικό έργο που μπαίνει στον καινούργιο της χώρο και η πρώτη παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ στον χώρο του μιούζικαλ. Η σύνθεση και η μουσική διεύθυνση ανήκουν στον 37χρονο Δημήτρη Μαραμή. Ο Μαραμής, ο οποίος με το πιάνο του συμπληρώνει το οκταμελές ενόργανο σύνολο (Διονύσης Βερβιτσιώτης, Γιώργος Γαϊτάνος, Μιχάλης Πορφύρης, Γιώργος Αρνής, Σπύρος Βεργής, Θεοδόσης Σμυρνιός, Γκουίντο ντε Φλάβις, Βασίλης Παναγιωτόπουλος), που παίζει ζωντανά επί σκηνής την μουσική του, πρωτοήρθε σε επαφή με τον «Ερωτόκριτο» το 2011. Το μιούζικάλ του, το λιμπρέτο του οποίου υπογράφει ο συνθέτης, βασίζεται στην ποιητική έμμετρη μυθιστορία του Βιτσέντζου Κορνάρου και κρατάει την πρωτότυπη διάλεκτο και την δομή του αναγεννησιακού έργου, ενώ δεν περιέχει πρόζα. Μπορεί το αφηγηματικό ποίημα των 10.052 στίχων να γράφτηκε μεταξύ των ετών 1600 και 1610, το καλλιτεχνικό πόνημα όμως είναι μοντέρνο. Την σκηνοθεσία, την χορογραφία και το σκηνικό έχει αναλάβει ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ο οποίος καταφεύγει σε απλά, κομψά και λειτουργικά σκηνικά, που – σε συνδυασμό με την έμπνευση του συνθέτη – δημιουργούν την εικόνα μίας σύγχρονης offBroadway παράστασης, τύπου Hit List. Μακάρι να ανέβαιναν δεκάδες παρόμοια μιούζικαλ στην Ελλάδα κάθε χρόνο.

%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b4%ce%bf%ce%ba%ce%b9%ce%bc%ce%ae-%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%84%cf%8c%ce%ba%cf%81%ce%b9%cf%84%ce%bf%cf%82-%cf%83%ce%ac%cf%84%cf%84%ce%b9-%ce%b2%ce%bf%cf%85img_7518Από τον έρωτα βασανίζεται (Ερωτόκριτος) ο Θοδωρής Βουτσικάκης, ενώ τον ιδανικό άνθρωπο (Αρετούσα), που το κατεστημένο  (ο Ρήγας του βαρύτονου Κωστή Μαυρογένη) πασχίζει να φυλακίσει, ερμηνεύει η Ελληνοσουδανή Μαρίνα Σάττι. Τον πραγματικό φίλο του πρωταγωνιστή, αφού δεν περιμένει ανταλλάγματα (Πολύδωρος) ερμηνεύει ο Ελληνογάλλος Γκωτιέ Βελισσάρης, και την γκουβερνάντα (Νένα) της πρωταγωνίστριας η μεσόφωνος Ιωάννα Φόρτη. Ο Βουτσικάκης σε μαγεύει με τις ποιότητες της φωνής του. Η Σάττι ενσαρκώνει τραγουδιστικά την απόλυτη πριγκίπισσα. Το ζευγάρι έχει σκηνική χημεία. Ο Βελισσάρης επιδεικνύει μεγάλη άνεση στα runs. Η Φόρτη καθηλώνει με την τραγουδιστική της δεινότητα και φέρει άνετα την over the top εμφάνιση, που επέλεξε για αυτήν ο Γιώργος Σεγρεδάκης. Ο έξυπνος Μαυρογένης προσαρμόζεται στον νεανικό θίασο, εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία.

img_6533Με αποστομωτικό αποτέλεσμα η διεύθυνση του οκταμελούς ανδρικού φωνητικού συνόλου από την Μάτα Κατσούλη. Όλοι οι καλλιτέχνες (οι τενόροι Νικόλαος Κατσιγιάννης,  Βασίλης Κούρτης και Σταμάτης Πακάκης, οι βαρύτονοι Νίκος Ζιάζιαρης (martin), Γιάννης Κοντέλλης και Ανδρέας Μεταξάς-Μαριάτος, ο μπασοβαρύτονος Σπύρος Σώκος και ο βαθύφωνος Βασίλης Δημακόπουλος) έπαιζαν με την ψυχή τους, χωρίς να τεμπελιάζουν κάπου και είχαν σκηνές, που υπήρξαν απολαυστικοί και φωνητικά και οπτικά. Πολύτιμη η συμβολή του Γιώργου Σεγρεδάκη με τα κοστούμια του, που άλλοτε διέκρινε η δραματικότητα και – όπου έπρεπε – μία χιουμοριστική διάθεση, χωρίς να καπελώνουν τους τραγουδιστές. Κατάλληλα φώτιζε την δράση με την δουλειά του ο Χρήστος Τζιόγκας. Συνεργάτις σκηνογράφος: Μαίρη Τσαγκάρη. Βοηθός σκηνοθέτη: Άγγελος Παναγόπουλος. Βοηθός σκηνογράφου: Σωτήρης Μητσούλας. Μουσική προετοιμασία: Ειρήνη Αντωνιάδου. Live κάμερα: Βασίλης Κεχαγιάς.

Μακάρι να κυκλοφορήσει το cd της παράστασης, για να συνεχιστεί η απόλαυση εις το διηνεκές.

«ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ» – ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ του Δημήτρη Μαραμή πάνω στην ποιητική μυθιστορία του Βιτσέντζου Κορνάρου (1553 ή 1556 – 1613 ή 1614).

Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Λεωφ. Συγγρού 364, Καλλιθέα. Τηλ: 2108778396-8. Λοιπές ημερομηνίες παραστάσεων: 7, 12, 13, 14, 18, 19, 20, 21 Μαΐου 2017. Ώρα έναρξης: 20:30. Τιμές εισιτηρίων δοκιμαστικής περιόδου: 15,00 ευρώ, 20,00 ευρώ/Φοιτητικό, Παιδικό: 12,00 ευρώ. Προπώληση: ταμεία ΚΠΙΣΝ, Ολύμπια.

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com