• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Ζὺλ Μασσνέ: «Σταχτοπούτα» (1899) ἀπὸ τὴ «Μετροπόλιταν» Νέας Ὑόρκης

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2020 (28)
    • 2019 (123)
    • 2018 (117)
    • 2017 (98)
    • 2016 (97)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (85)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«Other Side»

Βαθμολογία: 7/10

Η πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (πΓΔΜ/FYROM) ανεξαρτητοποιήθηκε από τη Γιουγκοσλαβία το 1991. Ο διαμελισμός δεν ήταν αναίμακτος. Τις συνέπειες αφηγείται το παρουσιαζόμενο ως «αντιπολεμικό love story» έργο με τίτλο «Other Side» («The Other Side», 2004) του 46χρονου θεατρικού συγγραφέα και σεναριογράφου Ντέγιαν Ντουκόβσκι.  Ο Πολυχώρος Vault και το Χοροθέατρο Λυδία Λίθος παρατείνουν μέχρι την Πέμπτη 4 Ιουνίου λόγω επιτυχίας την παράσταση, που ανεβαίνει σε μετάφραση της Σέρβας Γκάγκα Ρόσιτς και σκηνοθεσία και χορογραφία της κας. Φένιας Αποστόλου.

Ο συγγραφέας θυμάται τη χώρα που δεν υπάρχει πια, όπως έκανε και με τα δύο προηγούμενα έργα του «Τα Βαλκάνια δεν έχουν πεθάνει» (2001) και «Η Πυριτιδαποθήκη» (1996), ολοκληρώνοντας μία άτυπη τριλογία. Κάπως έτσι και ο σύγχρονος Έλληνας της κρίσης νοσταλγεί την προ κρίσης χώρα του. Στην «Άλλη πλευρά» το πάθος των κατοίκων ενός κατεστραμμένου κράτους αποδίδεται με αρκετές δόσεις σωματικής και λεκτικής βίας, με λαγνεία που επιβάλλει η πορνεία, υπερρεαλισμό, νευρώσεις, κυνισμό και μαύρο χιούμορ. Η σκηνοθέτις αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το δράμα των τεσσάρων ηρώων, που οπλοφορούν. Έτοιμοι να μονομαχήσουν οποιαδήποτε στιγμή για την αγάπη ή για τη ζωή τους. Η ηθοποιός, σκηνοθέτις, χορεύτρια και χορογράφος κα. Αποστόλου παντρεύει στην παραγωγή του Vault ιδανικά τη σκηνοθεσία με τη χορογραφία. Η παλιά συνεργάτιδα των κκ. Δημήτρη Παπαϊωάννου και Κωνσταντίνου Ρήγου εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο και το χώρο και το ανθρώπινο δυναμικό, που έχει στα χέρια της. Καλείται να αφηγηθεί τις ιστορίες των «Λάκι», «Λίλυ», «Τρίκυ» και «Μάλα, έχοντας στη διάθεσή της ένα κείμενο πολλές φορές ακατάληπτο, αφού δεν υπάρχει γραμμική αφήγηση (αρχή, μέση και τέλος), που η συγκεκριμένη παράσταση καθιστά απολύτως κατανοητό. Αρκεί να μείνεις προσηλωμένος σε αυτό και να μην το αντιμετωπίσεις στενόμυαλα. Πρόκειται για ένα είδος θεάτρου, που ρισκάρει. Δεν προσφέρει στρωτή υπόθεση και αναγνωρίσιμους χαρακτήρες με τους οποίους θα μπορούσες να ταυτιστείς. Ρισκάρει με τον έντονο λόγο του και τη χρήση βωμολοχιών. Κινείται μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Κάποια εγκλήματα της αστυνομίας παρουσιάζονται σαν όνειρα και μένεις αποσβολωμένος όταν σκέφτεσαι ότι  γίνονται σε γειτονικές χώρες στο όνομα της δημοκρατίας, της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας. Ο άξονας του έργου είναι ο άνθρωπος παρά η πολιτική. Η ιστορία εξάλλου δεν ανατρέπεται. Ο Ντουκόβσκι αναλύει τον άνθρπωπο, που βρίσκεται έρμαιο των πολιτικών αποφάσεων, που λαμβάνονται στο όνομά του, που καλείται να βιώσει μία νέα κατάσταση, να αναθεωρήσει τον αξιακό του κώδικα, να αναμετρηθεί με τον κακό του εαυτό, να ξεχάσει ότι σκέφτεται, για να καταντήσει «ά-λογη» ύπαρξη. Όπως οι προστάτες της κατανάλωσης προσπαθούν να πείσουν τον σημερινό κάτοικο της Ελλάδας να παραμερίσει την κοινή λογική.

Όλοι οι ηθοποιοί είναι ισάξιοι, δείχνουν ομαδικό πνεύμα και στηρίζουν με θέρμη την επικοινωνία με το κοινό. Ο κ. Δημοσθένης Ελευθεριάδης υποδύεται τον μαριονετίστα «Λάκι(/Τυχερός)». Ο καλλιτέχνης μεταμορφώνεται για ακόμη μια φορά, υιοθετώντας μία αρρενωπή παρουσία, που θυμίζει μιλιταριστή δρυΐδη. Τον κ. Ελευθεριάδη δεν προδίδει η πείρα του, καθ’ ότι έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με τον κ. Παντελή Βούλγαρη, με την κα. Όλγα Μαλέα, με τον κ. Λευτέρη Γιοβανίδη, με την κα. Μάρθα Φριντζήλα, αλλά και με τον κ. Τσεζάρις Γκραουζίνις στο δραματοποιημένο διήγημα «Δάφνις και Χλόη: Ταξίδι αναψυχής»  στο οποίο διακρίθηκε («…ιδανικός μαντραχαλάς ο Δημοσθένης Ελευθεριάδης,…»). Ως άλλος «Τζεπέτο» νομίζει ότι επειδή «ποιεί» μπορεί να ελέγξει το «δημιούργημά» του. Μέχρι που εμφανίζεται η «Λίλυ(/Κρίνος)» της κας. Βιργινίας Ταμπαροπούλου, για να τον πατρονάρει. Η κα. Ταμπαροπούλου διαθέτει επιβλητικό εκτόπισμα και ως εκδιδόμενη μάνα δεν είναι στιγμή αξιολύπητη ή θύμα. Κυριαρχεί στη σκηνή και πείθει και με το τραγούδι της. Κινησιολογικά φαντάζει η πιο άκαμπτη, χωρίς αυτό να επηρεάζει την ερμηνεία της. Ο 32χρονος θεατρικός συγγραφέας κ. Παναγιώτης Μπρατάκος τολμά, ως ηθοποιός αυτή τη φορά, στο ρόλο του ταχυδακτυλουργού «Τρίκυ(/Απατηλός)». Δε φοβάται το γυμνό και το υποστηρίζει, χωρίς αναστολές, κάνοντας έρωτα στην κάννη του πιστολιού του. Την επί σκηνής σύντροφό του [«Μάλα(/Γιρλάντα»] ερμηνεύει η κα. Μαρία Αποστολακέα, που το πρόσωπό της φέρνει στο νου τις εύθραυστες ηρωίδες της Κίρα Νάιτλι. Η φιγούρα της είναι απολύτως ταιριαστή με τη νεαρή «Μάλα», που αναζητά τον έρωτα και που ο πόλεμος την έχει σκληρύνει. Η επιδερμίδα της δηλώνει νεανικότητα, το έντονο σαγόνι της εκφράζει πίκρα. Οι ξύλινες μαριονέτες ερμηνεύονται με ανθρώπινη ευαισθησία από τους χορευτές κκ. Ανδριανή Θεοδωροπούλου («Μάλα») και Κωστή Τσιαμάγκα («Πικόνιο»), απόφοιτο της Ανωτέρας Επαγγελματικής Σχολής Χορού Σ. Μοριάνοβα – Λ. Τράστα. Ο συνδυασμός πρόζας και χορού χαρακτηρίζεται επιτυχημένος, κάτι που καμιά φορά απουσιάζει ακόμα και από παραστάσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι δύο χορευτές δεν είναι ξεχωριστή ομάδα μέσα στο θίασο. Λειτουργούν και ως ηθοποιοί, έχοντας ρόλο στο έργο. Ο κ. Τσιαμάγκας είναι μαγικός σαν προέκταση του δημιουργού του «Λάκι» και η κα. Θεοδωροπούλου αποτελεί – λόγω ταλέντου και σωματότυπου – το ιδανικό του σκηνικό ταίρι.

Η κα. Μαριάννα Λιάνου υπήρξε η rehearsal cordinator κατά τον πρώτο κύκλο των δοκιμών του έργου. Πρωτότυπη Μουσική: Μάνος Αντωνιάδης. Σκηνικά – Ειδικές κατασκευές: Τόνια Αβδελοπούλου. Κοστούμια: Ζωή Μολυβδά – Φαμέλη. Φωτισμοί: Τάσος Σκλαβούνος. Video Art – Photography -Trailer: Chris Tourlakis. Βοηθός Σκηνοθέτη: Σταύρος Ράγιας. Βοηθός Χορογράφου: Γαλήνη Γυρτάτου. Μακιγιάζ Φωτογράφισης: Διονυσία Τουμπαζή.

Το Χοροθέατρο Λυδία Λίθος και η Εταιρεία Θεάτρου Συν – Επί  παρουσιάζουν – για όσους ενδιαφέρονται – και το νέο θεατρικό έργο του Δημήτρη Φοινίτση «BELLEΛEN – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης», έναν μονόλογο με την κα. Φένια Αποστόλου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο Από Μηχανής Θέατρο.

«Other Side» Δράμα του Ντέγιαν Ντουκόβσκι.

Πολυχώρος VAULT – Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός. Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός (8’ περίπου με τα πόδια). Τηλ : 213 0356472 / 6945 993870 (για τηλεφωνικές κρατήσεις 11:00 – 14:00 και 17:00 -21:00). Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Πέμπτη  – 21:00. Τιμή εισιτηρίου: 12 ευρώ – Μειωμένο 10 ευρώ – (Φοιτητές/ Μαθητές / Σπουδαστές/ Κάτοχοι Κάρτας Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ)/ ΑμΕΑ/Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ)). Διάρκεια: 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα). Ακατάλληλο για παιδιά κάτω των 16 ετών. Ως την Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015. Email: vaulttheatre.gr@gmail.com . http://www.facebook.com/VAULTTheatreGr1 . Εισιτήρια για τις παραστάσεις του Πολυχώρου Vault προπωλούνται: Ταμείο Πολυχώρου Vault, www.viva.gr, 11876, Καταστήματα Public, www.public.gr, Παπασωτηρίου, Seven Spots, IANOS, RELOAD, MediaMarkt.

 

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com