• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Προκόφιεφ: «Σταχτοπούτα» ἐκ Κιέβου. Σαμάρας θριαμβεύει σὲ «διεθνῆ» βραδιὰ ὀπερέτας!

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2018 (53)
    • 2017 (103)
    • 2016 (104)
    • 2015 (79)
    • 2014 (117)
    • 2013 (88)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«Équilibre / Cacti»

Βαθμολογία: 8/10

sun-6-5-18-equilibre-cacti-snfccΤο Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) παρουσίασε ένα δίπτυχο χορού, για τις ισορροπίες παρελθόντος και μέλλοντος, σε χορογραφία του φιλοξενούμενου χορογράφου του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Αντώνη Φωνιαδάκη (1972) και του Σουηδού Αλεξάντερ Έκμαν (Alexander Ekman, 1984).

Équilibre (8/10)

Η πρώτη εκδοχή της χορογραφίας με τίτλο Des/Équilibre/s παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Summer Nostos Festival του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος τον Ιούνιο του 2017 στην σκηνή του καναλιού του ΚΠΙΣΝ. Το έργο Équilibre χτίστηκε από την αρχή πάνω στην ιδέα του Des/Équilibre/s και εξυπηρετεί μια αισθητική και μια γραφή νεοκλασική. Η επεξεργασία του έργου γίνεται εκ νέου σε όλα τα επίπεδα με στόχο να δημιουργηθεί ένα καινούριο έργο, ατόφιο και ισορροπημένο, αναφέρει ο Έλληνας δημιουργός. Η χορογραφία διαπνεόταν από το γνώριμο πυρετώδες ύφος του Φωνιαδάκη. Η χρωματική παλέτα κινήθηκε σε μαύρους, λευκούς και κόκκινους τόνους. Οι χορευτές μάγεψαν το κοινό. Είχαν όλοι την ευκαιρία να αναδειχθούν. Και οι Α’ Χορευτές Ελεάνα Ανδρεούδη, Ντανίλο Ζέκα και Βαγγέλης Μπίκος και οι Σολίστ Πόπη Σακελλαροπούλου, Αγάπιος Αγαπιάδης και Στέλιος Κατωπόδης και οι Κορυφαίοι Άννα Φράγκου και Γιάννης Μπενέτος και τα συμμετέχοντα μέλη του Corps de Ballet.

aΗ Ανδρεούδη διακρίθηκε για την σκηνική της άνεση, το ντουέτο Ζέκα-Μπίκου εξέπεμπε ευαισθησία και δύναμη, η Σακελλαροπούλου διεκδίκησε με σθένος το τέλειο, η Φράγκου αποδεικνύεται σταθερή αξία, ο Μπενέτος δεν υπήρξε καλύτερος. Ο Θανάσης Σολωμός είναι πάντα συγκεντρωμένος, ο Στέλιος Κατωπόδης δεν θέλει πολύ χρόνο, για να σε κερδίσει, η Αριάδνη Φιλιππάκη χορεύει όμορφα, ο Έλτον Ντιμρότσι ωρίμασε. Ωραίο το ντουέτο Μαργαρίτας Κώστογλου και Θανάση Σολωμού. Η Κώστογλου με τα μακριά άκρα δύσκολα ταιριάζει με τους μικροκαμωμένους άρρενες Α’ Χορευτές της ΕΛΣ, χρειάζεται όμως να της δοθεί επιπλέον χρόνος στην σκηνή, γιατί είναι απολαυστική. Ευχάριστη έκπληξη η Αγιούκα Νίττα. Υπήρξαν ορισμένες αστάθειες, αλλά όχι τόσες ώστε να καταδικάσουν το τελικό αποτέλεσμα. Απλά κάποια στιγμή οι Ντανίλο Ζέκα και Βαγγέλης Μπίκος βιάστηκαν να ακουμπήσουν στο έδαφος την Ελεάνα Ανδρεούδη. Σκηνογραφία – φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης. Κοστούμια: Τάσος Σοφρονίου. Μουσική: Φίλιπ Γκλας, Koyaanisqatsi (Koyaanisqatsi, Vessels, Cloudscape, Prophecies του Φίλιπ Γκλας, copyright 1983, Dunvagen Music Publishers INC. Χρήση κατόπιν αδείας) – Ζυλιέν Ταρρίντ. Γυναίκες: Ελεάνα Ανδρεούδη, Πόπη Σακελλαροπούλου, Αριάδνη Φιλιππάκη, Άννα Φράγκου, Μάγδα Κούκου-Φέρρα, Μαργαρίτα Κώστογλου, Αγιούκα Νίττα, Ελευθερία Στάμου, Αριάδνη Φιλιππάκη. Άνδρες: Ντανίλο Ζέκα, Βαγγέλης Μπίκος, Αγάπιος Αγαπιάδης, Στέλιος Κατωπόδης, Γιάννης Λάβνερ, Γιάννης Μπενέτος. Γιάννης Λάβνερ, Εσμεράλντο Μπίτρο, Τζορντάνο Μπότσα, Έλτον Ντιμρότσι, Ιλίρ Σίπρι, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας.

cCacti (8/10)

Ο Αλεξάντερ Έκμαν συνεργάστηκε για πρώτη φορά με το μπαλέτο της ΕΛΣ με την χορογραφία του Cacti (2010). Ένα τεχνικό πρόβλημα δεν επέτρεψε την θέαση των ολοκληρωμένων φωτισμών. Έξι άντρες και έξι γυναίκες χορευτές στέκονται σε υπερμεγέθη κουτάκια του σκραμπλ. Κυριαρχεί το μαύρο και το άσπρο, ενώ επί σκηνής βρίσκεται και ένα κουαρτέτο εγχόρδων, που συνοδεύει τις προηχογραφημένες σκέψεις ενός κριτικού τέχνης. Κυριαρχεί το χιούμορ και μία παιδικότητα, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχει έλεγχος της τέχνης των χορευτών. Δίνεται η ευκαιρία να λάμψουν τα νέα παιδιά του μπαλέτου. Τέσσερις ξεχωρίζουν: οι Αγιούκα Νίττα, Γιάννης Μητράκης, Τζορντάνο Μπότσα και Μαργαρίτα Κώστογλου. Η τελευταία, αν και στο πίσω μέρος της σκηνής, υποδυόταν σε όλη την διάρκεια του έργου, εκφραζόμενη όχι μόνο με το σώμα της, αλλά και με το πρόσωπό της. Οι Μητράκης και Μπότσα είναι και λαμπεροί καλλιτέχνες και καλοί χορευτές. Η Νίττα έχει αυτοπεποίθηση.

dΧορογραφία – Κοστούμια: Αλεξάντερ Έκμαν. Σκηνικά: Αλεξάντερ Έκμαν – Τομ Βίσσερ. Φωτισμοί: Τομ Βίσσερ. Κείμενο: Σπένσερ Θήμπερτζ. Μουσική: Γιόζεφ Χάυντν, Τα επτά τελευταία λόγια του Σωτήρα στον σταυρό, Σονάτα αρ.5 (adagio): Sitio Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Κουαρτέτο εγχόρδων αρ.9 σε ντο μείζονα, έργο 59, αρ.3. Συλλογική σύνθεση, αυτοσχεδιασμός και δημιουργία των Τόντα Σμιτ φον Άλτενστατ, Ντέηβις Μαρκς, Σάσκια Βήρσεν, Άρτουρ Τράικο και Γιαν Κοχ / μουσικό συντονιστή. Συμφωνία σε ρε ελάσσονα Ο θάνατος και η κόρη, IV presto. Διασκευή και ενορχήστρωση του Άντυ Στάιν βασισμένη στο Κουαρτέτο εγχόρδων σε ρε ελάσσονα D. 810 του Φραντς Σούμπερτ. Γυναίκες: Άννα Φράγκου, Μαργαρίτα Κώστογλου, Αγιούκα Νίττα, Ελευθερία Στάμου, Βίκυ Τσιρογιάννη, Αριάδνη Φιλιππάκη. Άνδρες: Γιάννης Μπενέτος, Γιάννης Λάβνερ, Γιάννης Μητράκης, Τζορντάνο Μπότσα, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας. Ερμηνεύουν οι μουσικοί: Διονύσιος Βερβιτσιώτης και Μιχάλης Βρέττας (βιολί), Ιωάννης Αθανασόπουλος (βιόλα), Αλέξανδρος Κασαρτζής (τσέλο).

«Équilibre / Cacti» ΔΙΠΤΥΧΟ ΧΟΡΟΥ. Αντώνης Φωνιαδιάκης/Αλεξάντερ Έκμαν.

Κεντρική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής – Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος». Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Διάρκεια: 80’ λεπτά (με ένα διάλειμμα 20 λεπτών μετά την Α’ πράξη). Ώρα έναρξης: 20.00 μ.μ..

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com