• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Επίσημη έναρξη με «Ηλέκτρα» του Richard Strauss

    Επίσημη έναρξη με «Ηλέκτρα» του Richard Strauss

    Η διάσημη μονόπρακτη όπερα  «Ηλέκτρα» (Elektra, Op. 58) του Richard Strauss (1864-1949), έλαβε την πρώτη της παγκόσμια παρουσίαση στις 25 Ιανουαρίου 1909, στην Κρατική Όπερα της Δρέσδης, εκεί όπου συνολικά εννέα ακόμα όπερες του ίδιου συνθέτη είδαν για πρώτη φορά το φως

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2020 (33)
    • 2019 (123)
    • 2018 (117)
    • 2017 (98)
    • 2016 (97)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (85)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

2013/Melina M.

Βαθμολογία: 8/10

Η παράσταση είναι μια σκηνική σύνθεση, που-με αφορμή την ζωή και το έργο της Μελίνας Μερκούρη-μιλά για την σύγχρονη πραγματικότητα του ελληνικού πολιτισμού στο έτος 2013 και εν τέλει για τα όνειρα που προσπαθούν με την σειρά τους να κάνουν πραγματικότητα οι ηθοποιοί του σήμερα, αλλά και τις δυσκολίες που συναντούν στον δρόμο της εκπλήρωσης. Οι αγώνες και τα έργα αυτής της Μελίνας, γίνονται πηγή έμπνευσης για μία ομάδα νέων ηθοποιών, σε ένα έργο που επιχειρεί ένα καθρέφτισμα του τώρα με Είδωλο το τότε… Η παράσταση «στήνεται» μπροστά στους θεατές με αφορμή την Μερκούρη και μιλάει για την σημερινή κατάσταση του πολιτισμού και του θεάτρου.

Ο σκηνοθέτης κ. Κωνσταντίνος Ασπιώτης αποτελεί μία ενδιαφέρουσα περίπτωση καλλιτέχνη. Μου κέντρισε το ενδιαφέρον από τότε που τον πρωτοείδα στο σινεμά. Εμφανίστηκε με έναν μικρό ρόλο στην ταινία «Στρέλλα». Έκτοτε με ικανοποίηση είδα ότι γρήγορα απορροφήθηκε από το καλλιτεχνικό σύστημα και οι εμφανίσεις του είναι πολλές και ποικίλες. Στον ρόλο του σκηνοθέτη αν μη τι άλλο διέπρεψε. Τήρησε ευλαβικά το σχήμα του φεστιβάλ που αφορά στη 35λεπτη διάρκεια της κάθε παραγωγής. Το κρεμασμένο στο λαιμό του σκηνοθέτη χρονόμετρο αποτέλεσε ένα ειρωνικό σχόλιο στην εν λόγω συνθήκη.

Ο σκηνοθέτης εμφανίστηκε επί σκηνής με τους ηθοποιούς του. Μας τους παρουσίασε και έκατσε στην καρέκλα του, με πλάτη προς εμάς. Άρχισε να διευθύνει. Οι ηθοποιοί, σαν πλήκτρα ενός πιάνου, υπάκουαν στις χειρονομίες του. Παραλάμβαναν τις εντολές από τα χέρια του κου. Ασπιώτη και έπαιζαν… Η Μελίνα εμφανίστηκε μπροστά μας μέσα από σκηνές και λόγια της που έχουν καταγραφεί στην μνήμη μας: η φωτογραφία της στη στάση του Μετρό «Ακρόπολη», η «Στέλλα», το «Ποτέ την Κυριακή», το «Illya Darling», η συνέντευξη στον Γιώργο Δουατζή, οι Κάννες, ο Ντασέν, η Διαμαντίδου, το ΠΑΣΟΚ, τα εξώφυλλα, η Χούντα, η φωνή, οι ατάκες, οι πόζες, τα τραγούδια, ο Χατζιδάκις, το Όσκαρ, τα ΔΗΠΕΘΕ. Δεν μου άρεσε που οι ηθοποιοί έδειχναν να χάνουν τα λόγια τους κάποιες στιγμές, ίσως λόγω λιγότερων δοκιμών από τις απαιτούμενες. Η παράσταση έχει σκοπό να εκθειάσει την Μελίνα και να κατακρίνει τους διαδόχους της. Έτσι μεροληπτικά «θάβει» τον σημερινό Υπουργό κ. Κ. Τζαβάρα, αλλά παράλληλα «θάβει» το γεγονός ότι η Μερκούρη κατήργησε την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του κλάδου της. Τραγική ειρωνεία αφού οι σπουδαγμένοι ηθοποιοί της παράστασης αφιέρωσαν σημαντικό κομμάτι αυτής, αναφερόμενοι στην ανεργία που μαστίζει και τον δικό τους κλάδο. Επίσης αναρωτιέμαι γιατί ήταν τόσο δύσκολο να βρουν οι συντελεστές την μελωδία και τους στίχους από το τραγούδι «Piraeus, My Love», το οποίο υπάρχει στο youtube εδώ και τρία χρόνια.

Παρ’ όλα αυτά το ταλέντο των ηθοποιών ήταν εμφανές, ακόμα και όταν αυτοσχεδίαζαν. Ιδιαίτερα της Ζωής Καραβασίλη που έκλεψε με άνεση την παράσταση. Όλοι οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτης – πλην του κου. Μακρόπουλου, που αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή του Γιώργου Αρμένη – τυγχάνουν απόφοιτοι της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε.. Υπακούοντας σε κοινό ρυθμό και μόνο με τα εργαλεία ενός ηθοποιού, αποσπούν στο τέλος αβίαστα το χειροκρότημα. Μία θεατής φώναξε «κι άλλο». Αν μη τι άλλο αυτό είναι επιτυχία.

Συντελεστές: Ομάδα «Κατά Λάθος». Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ασπιώτης. Εικαστική επιμέλεια: Ηλένια Δουλαδίρη. Φώτα/Φωτογραφία: Τάκης Λυκοτραφίτης. Παίζουν: Λάζαρος Βαρτάνης, Ελένη Κάκκαλου, Ζωή Καραβασίλη, Μάριος Μακρόπουλος. Μία παραγωγή της εταιρείας «Κατά Λάθος».

«2013/Melina M.» ΣΚΗΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ, της Ομάδας «Κατά Λάθος».

•ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (Ναυπλίου 12 και Λένορμαν, τηλ. 210-5138067). Παραστάσεις: 07 Ιουνίου 2013 &’ 08 Ιουνίου 2013.

 

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com