• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • ̔Ο Γιῶργος Βράνος διευθύνει ΚΟΑ. Ναταλία Γεράκη (φλάουτο) – Ἀπόστολος Παληὸς (πιάνο).

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2017 (111)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

Υγρά Μάτια

Επιτέλους ξεκίνησαν οι παραστάσεις του έργου «Υγρά Μάτια». Και λέω επιτέλους γιατί πρόκειται για μία από τις ελάχιστες παραγωγές με γκέι θεματολογία. Πρωταγωνιστές είναι δύο νέοι άντρες που γνωρίζονται τυχαία στο Γκάζι. Ο ένας, προερχόμενος από τον Πόρο, επισκέπτεται την Αθήνα, για σεξουαλική εκτόνωση. Είναι ο 25άρης «Λουκάς». Ο άλλος απλά διασκεδάζει στο γνωστό γκέι στέκι, και ότι ήθελε προκύψει. Είναι ο 30άρης «Γιώργος». Οι δύο άντρες πιάνουν την κουβέντα. Ακομπλεξάριστα ο «Γιώργος» λέει στον «Λουκά» ότι είναι ομοφυλόφιλος. Ο τελευταίος δείχνει να σοκάρεται, αλλά δεν εγκαταλείπει. Η συνέχεια επί της σκηνής…

Πρόκειται για μία παράσταση της οποίας είχα την τύχη να παρακολουθήσω κάποια πρόβα. Βλέποντάς την τώρα ολοκληρωμένη, διακρίνω την διαδρομή των δύο πρωταγωνιστών μέσα στους ρόλους τους. Επικεντρώνω στους ηθοποιούς, αφού μόνοι φέρουν το βάρος της δράσης επί ενενήντα περίπου λεπτά. Στον ρόλο του 25άρη «Λουκά» ο Βασίλης Τσιγκριστάρης αποτελεί μία γνώριμη φιγούρα ενός γκέι άντρα, που δεν έχει αποδεχθεί τον εαυτό του. Αδέξιος στις κινήσεις του, αφήνει την πρωτοβουλία στον έμπειρο «Γιώργο». Βέβαια αυτή η ανασφάλεια αποδίδεται κάποιες στιγμές υπερβολικά, ειδικά στην προτελευταία σκηνή της παράστασης. Στην αρχή δεν ενοχλεί και μάλιστα εξυπηρετεί και την χιουμοριστική διάθεση, που χαρακτηρίζει την γνωριμία των δύο αντρών. Ο «Λουκάς» προσπαθώντας να είναι άνετος πλησιάζει τον άλλον με αδέξιες «στρέιτ» χειρονομίες, αλλά ο «Γιώργος» δεν πείθεται. Το χιούμορ δεν είναι εύκολη υπόθεση και δυστυχώς ο σκηνοθέτης – και συγγραφέας του έργου – Κωνσταντίνος Παππάς αναγκάζει σε μία σκηνή τους ηθοποιούς του να το εκμαιεύσουν με φτηνό εύρημα. Αναφέρομαι στην σκηνή του μπαρ, όπου – κατά την γνώμη μου –   δεν χρειάζεται ο «Γιώργος» να φλερτάρει το κοινό, γλύφοντας το μπουκάλι της μπύρας, πολλά υποσχόμενος, ενώ ο «Λουκάς» δίπλα του κάνει μπουρμπουλήθρες με το καλαμάκι στο ποτό του σαν μικρό παιδί. Οι ηθοποιοί των «Υγρών Ματιών» έχουν ταλέντα υποκριτικά και φυσικά προσόντα, οπότε λανθασμένα σπαταλούνται σε τέτοιες ιδέες. Εύκολα οι εικόνες που μάς δίνει το έργο θα είναι πιο ρεαλιστικές αν εκλείψουν αυτές οι παρωχημένες ιδέες. Ευτυχώς ο κ. Τσιγκριστάρης στερείται υπερβολής στην τελευταία σκηνή του έργου, που σώνει την κατάσταση, σαφώς ορθά καθοδηγούμενος από τον σκηνοθέτη. Θα ήθελα να εξάρω την σωστή φωνή του ηθοποιού και την άρθρωσή του, που επέτρεπε να ακούσουμε τον ρόλο του και στις ήσυχες και στις εκρηκτικές στιγμές του.

Αντίθετα ο κ. Άκης Σιδέρης στον ρόλο του «Γιώργου» με δυσκόλεψε κάποιες φορές στο να αντιληφθώ καθαρά τον λόγο του. Σαφώς πιο αδύνατος από την περίοδο των δοκιμών, νομίζω ότι αυτή η αλλαγή επηρέασε ότι «έφερε» ως ηθοποιός επί σκηνής. Ο ρόλος του «Γιώργου» είναι ένας άντρας σίγουρος για τις επιλογές του και κατασταλαγμένος. Αντίθετα ο κ. Σιδέρης σού έδινε την εντύπωση ότι δεν ελέγχει απόλυτα την ισορροπία του σώματός του και ότι ο χαρακτήρας του βρίσκεται εκτός άξονα. Ακόμα και η φωνή του αρκετές φορές ήταν αδύναμη. Ο στιβαρός «Γιώργος» της πρόβας ήταν σαν να είχε δώσει την θέση του σε έναν ταλαιπωρημένο ήρωα, που σε έκανε να τον λυπηθείς. Δικαιολογώ βέβαια τους ηθοποιούς για τα λάθη τους, αφού παρακολούθησα την πρεμιέρα και είμαι σίγουρος ότι στην συνέχεια θα βρουν τους ρυθμούς τους. Και οι δύο αποδείχτηκαν τίμιοι και έδειξαν ότι προσπαθούν για το καλύτερο, αν και νομίζω ότι το άγχος της πρεμιέρας τούς είχε καταβάλλει. Ήταν όμως απελευθερωτικό να βλέπεις δύο άντρες ηθοποιούς να φιλιούνται σε ελληνική σκηνή χωρίς να «κλέβουν».

Όπως είχα επισημάνει στην παρουσίαση της παράστασης ο συγγραφέας του έργου Κωνσταντίνος Παππάς δεν μας παρουσιάζει δύο καρικατούρες, αλλά δύο πραγματικούς ανθρώπους. Όμως – μετά την θέαση της παράστασης – διαπιστώνω ότι μας παρουσιάζει δυστυχώς έναν ψυχικά άρρωστο «Λουκά». Φυσικά αυτό είναι απαραίτητο και δικαιολογεί όλες τις επιλογές του ήρωα από την αρχή μέχρι το τέλος. Το θέμα είναι όμως πότε θα δούμε επιτέλους γκέι ήρωες ευτυχισμένους. Δεν υπάρχουν άραγε στην ελληνική καθημερινότητα; Σαφώς το έργο καταδεικνύει την υποκρισία της ελληνικής κοινωνίας. Και εγώ ο ίδιος γνωρίζω ελάχιστους ομοφυλόφιλους που στην ηλικία των χαρακτήρων της παράστασης έχουν αποκαλύψει την ταυτότητά τους στην οικογένειά τους και έχουν γίνει αποδεκτοί, χωρίς εξάρσεις και «ελληνικό δράμα». Και σίγουρα για αυτό αξίζει να δει κάποιος την παράσταση. Πριν φτάσει ένας άνθρωπος στον φυσικό θάνατο, μπορεί να τον έχει «σκοτώσει» ήδη η οικογένειά του.

Στα θετικά σημεία της παράστασης προσθέτω και την μουσική του Σταύρου Μαρκόνη, η οποία διαφοροποιείται από αυτή που ακούστηκε στην πρώτη παραγωγή του έργου. Θα απολάμβανα περισσότερο το ενδιαφέρον βίντεο, που προβάλλεται κατά την διάρκεια του έργου, σε ένα λιγότερο τσαλακωμένο πανί. Αν έπρεπε να βαθμολογήσω την παράσταση θα της έβαζα 6 στα 10. Η πρώτη παραγωγή του έργου απέσπασε 3 βραβεία (καλύτερο πρωτότυπο κείμενο, πρωτότυπης μουσικής και κινησιολογίας) από τα «Θεατρικά Βραβεία 2012», που διοργάνωσε το περιοδικό «Antivirus» και το διαδικτυακό site GI.TV..

Παίζουν: Άκης Σιδέρης, Βασίλης Τσιγκριστάρης. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Παππάς. Επιμέλεια Σκηνικών: Φανή Παλιούρα. Σκηνοθεσία Βίντεο: Τάσος Καφές, Δημήτρης Τσατσούλης. Φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Φλαμιάτος. Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων: Αντώνης Κοκολάκης.

«ΥΓΡΑ ΜΑΤΙΑ» ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟ του Κωνσταντίνου Παππά από τη θεατρική ομάδα INDIGO.

•ΘΕΑΤΡΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ (Παραμυθίας 27 και Μυκάλης, Κεραμεικός, τηλ. 210-3457904, και τηλέφωνο κρατήσεων: 6944-116583).

Παραστάσεις: Μέχρι και την Κυριακή 23 Ιουνίου για 20 μόνο παραστάσεις. Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, και Σάββατο στις 21:30, και κάθε Κυριακή στις 20:00. Τιμές εισιτηρίων: 10€ (γενική είσοδος). Διάρκεια: 90′.

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com