• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • «ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΣ ΤΕΛΛΟΣ» ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΡΕΑΛΙΣΜΟΥ (2)

    «ΓΟΥΛΙΕΛΜΟΣ ΤΕΛΛΟΣ» ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΡΕΑΛΙΣΜΟΥ (2)

    Γράφει ο Κυριάκος Π. Λουκάκος Η σκηνοθετική άποψη του Γκράχαμ Βικ για τον θείας μακρηγορίας «Γουλιέλμο Τέλλο» δεν βρήκε ομόθυμη υποδοχή από το κοινό

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2017 (134)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

«Σχεδόν σαράντα»


Βαθμολογία: 7/10

            Μετά τις sold out παραστάσεις του τη σεζόν που πέρασε και τα 1200 εισιτήρια που διέθεσε για το φιλανθρωπικό σκοπό της UNICEF στην παράσταση Stand up for U, ο κ. Γιώργος Χατζηπαύλου επέστρεψε με μία νέα παράσταση, που αναλύει όλα τα στάδια στη ζωή ενός άντρα, αλλά και τη σχέση του με το άλλο φύλο, τη σημερινή εποχή και όλα τα παράξενα που βλέπει και βιώνει γύρω του.

Πριν ο κ. Χατζηπαύλου εμφανιστεί στη σκηνή το κοινό «ζεσταίνει» ο συνάδελφός του κ. Αριστοτέλης Ρήγας. Σε όλο το κομμάτι του ο καλλιτέχνης καταφεύγει στη συνδρομή της κιθάρας του. Ο κωμικός κ. Ρήγας συναντά τον μουσικό κ. Ρήγα με σκοπό να κάνει το θεατή να δει με άλλο μάτι γνωστά τραγούδια της ελληνικής τραγουδοποιΐας. Ο καλλιτέχνης κινείται επιδέξια μεταξύ μινόρε-ματζόρε στα λεπτά που του διατίθενται, βγάζοντας εις πέρας το καθήκον, που του ανετέθη και γεννώντας σου την ανάγκη να τον δεις σε ένα stand up comedy show χωρίς την κιθάρα του. Η συνολική του παρουσία έχει αρχή, μέση και τέλος και θεματικό άξονα, που τηρείται ευλαβικά.

Έφτασε όμως η ώρα για το «κυρίως πιάτο». Τραγούδι των Μπιτλς, που πάλεψε για το βραβείο Όσκαρ τρία χρόνια πριν τη γέννηση του κου. Χατζηπαύλου ακούγεται κατά την είσοδό του στη σκηνή. Σκηνή, που ο stand up comedian πατάει με τη μία γερά. Πιο γερά από οποιονδήποτε άλλο συνάδελφό του μπορεί να δείτε φέτος. Η καλλιτεχνική ρώμη του κου. Χατζηπαύλου φαίνεται και από το ότι κατευθείαν ασχολείται με το κοινό. Επικοινωνεί με τις μπροστά και τις πίσω σειρές του θεάτρου με άνεση και αυτοπεποίθηση. Αφού σε πείθει – έργω και λόγω – ότι το stand up comedy είναι το πιο αξιοκρατικό είδος τέχνης, ορμά στη θεματολογία του. Όπως μαρτυρά και ο τίτλος, όλα έχουν να κάνουν με την ηλικία του, αφού έχει συμπληρώσει αισίως 38 χρόνια ζωής. Η αλήθεια είναι ότι αν είσαι λίγο μεγαλύτερος, παραξενεύεσαι με την ανασφάλεια, που μπορεί να διακατέχει έναν 38άρη άντρα σε σχέση με την ηλικία του. Φαντάζεσαι ότι το σκαλοπάτι των 40 είναι ένα ηλικιακό στάδιο, που μπορεί να απασχολεί περισσότερο μια γυναίκα. Ο κ. Χατζηπαύλου – λιγότερο πολιτικώς ορθός (politically correct) – από καλλιτέχνες του είδους του, δε διστάζει να ασχοληθεί με το θέμα της θρησκείας. Με αφορμή την ύπαρξη στην πλατεία ώριμων αντρών και αρρένων γυμνασιόπαιδων αναφέρεται στο χάσμα των γενεών, αποζητώντας μία συμβουλή από έναν 50άρη και ένα όνειρο για τη ζωή από τους έφηβους και δύο νέους ηλικίας 25-29 ετών. Και ενώ ο 50άρης απάντησε άμεσα οι νεότεροι άντρες δεν είχαν κάτι να ονειρεύονται…

Με ευελιξία ο κ. Χατζηπαύλου ξεπέρασε τον «κάβο» με ένα κομμάτι για τη σύγχρονη ελληνική «εμπορική» μουσική. Ο γενικά πολυλογάς κ. Χατζηπαύλου συνέδεσε με μαεστρία την αναφορά σε οικογένεια, κοινωνία και πολιτική. Δε δίστασε να σχολιάσει την αμάθεια των ψηφοφόρων σε μία αποστροφή του λόγου του για το χρυσαυγιτισμό. Στο δεύτερο μέρος της παράστασης μέρος της αφιερώθηκε στο χάσιμο της μαγείας της διαπροσωπικής επικοινωνίας ανάμεσα στα δύο φύλα. Φάνηκε όμως να έχει «χάσει» το κοινό. Μετά από μία ξεκαρδιστική σκηνή «έκλεισε» βιαστικά το σόου του.

Δεν ήταν μόνο το διάλειμμα, που είχε «ψυχράνει» την ατμόσφαιρα. Ο κ. Χατζηπαύλου έλεγε πολλά και πολύ γρήγορα. Έλειπαν κάποιες απαραίτητες «αναπνοές» μέσα στο λόγο του, για να δημιουργηθεί το αστείο. Μπορεί το «παιχνίδι» με το κοινό να έβγαζε γέλιο, το κείμενο της παράστασης όμως δεν ήταν πάντα καλογραμμένο. Ενώ το δελτίο τύπου υπόσχεται ότι θα παρακολουθήσεις μία αναδρομή σε όλες τις φάσεις της ζωής του άντρα μέχρι τα σαράντα, ένοιωθες ότι αυτά που έλεγε ο κωμικός δεν ήταν η «δική» του ιστορία. Δεν υπήρχε χρονική συνέχεια στο έργο του. Δεν ήταν πάντα σαν ένας φίλος να σου αφηγείται τις εμπειρίες του. Επειδή ο κ. Χατζηπαύλου δεν είχε κάνει «δικό» του το κείμενο, σε έκανε να αμφιβάλλεις για όσα λέει. 2-3 αναφορές του υπήρξαν ενοχλητικές. Όπως το ότι λέει εν έτει 2015, μπροστά σε γυμνασιόπαιδα, αλλά και σε γονείς, πως σαν παιδί του «άξιζε το ξύλο», ειδικά αν σκεφτείς ότι ο Ν. 3500/2006 απαγορεύει κάθε μορφή βίας μεταξύ των μελών μιας οικογένειας. Ή όταν γενικεύει με το να λέει πως όλες οι σύγχρονες μανάδες είναι cool. Καλό είναι επίσης για θέματα όπως η ομοφυλοφιλία, που άλλοι στρέιτ συνάδελφοί του ομολογούν πως δεν το ξέρουν και το αποφεύγουν ως πηγή αστείων, να αποφεύγει τη χρήση ορολογίας κρατικοδίαιτου παπά ή χρυσαυγίτη οπαδού («μόνο έξοδος»). Κατά τα άλλα η παράσταση βγάζει γέλιο και το απότομο «κόψιμο» προς το τέλος σήμαινε πως απλά δεν ήταν η βραδιά του καλλιτέχνη ή το κοινό που ήθελε.

Οι φωτογραφίες ανήκουν στον κ. Γιώργο Αλεξανδράκη.

«Σχεδόν σαράντα» STAND UP COMEDY SHOW

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Πειραιώς 206 (ύψος Χαμοστέρνας), Ταύρος 17778. Τηλ.: 210 341 8550, Φαξ: 210 341 8570. Email: info@mcf.grΔιάρκεια παραστάσεων: έως και την Κυριακή 24 Απριλίου. Κάθε Σάββατο στις 21.30 και κάθε Κυριακή στις 20.00 (από την Κυριακή 24 Ιανουαρίου και μετά). Γενική είσοδος: 10,00 ευρώ (προπώληση 8,00 ευρώ). Διάρκεια: 90 λεπτά (με διάλειμμα). Προπώληση: Ταμεία Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος), 210 3418579. Δευ-Παρ 11:00 – 14:00, www.mcf.gr. Ή και ηλεκτρονικά. Εισιτήρια προπωλούνται και Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), Ticket Services Ώρ. λειτουργίας: Δ. & Τετ. 09:00 – 17:00, Τρ., Πέμ. & Παρ. 09:00 – 20:00, Σάβ. 10:00 – 14:00. Εισιτήρια προπωλούνται και σε επιλεγμένα καταστήματα Forthnet (Πειραιά, Καλλιθέας (Θησέως), Αιγάλεω, Συντάγματος, Γλυφάδας, Αμαρουσίου, Αγίου Δημητρίου, Νέας Σμύρνης).

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com