• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Ερμίρα Γκόρο/ A Quiet Voice

    Ερμίρα Γκόρο/ A Quiet Voice

    Βαθμολογία: 6/10 Καμιά φορά βλέπεις άλλη παράσταση από αυτήν που περίμενες να δεις. Διαβάζεις στο πρόγραμμα ότι επί σκηνής θα βρίσκονται 65 ερμηνευτές, χορευτές, μουσικοί

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2018 (64)
    • 2017 (98)
    • 2016 (99)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (86)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΤΑ»

Βαθμολογία: 7,5/10

photo-11-03-2018-18-13-44Την νέα παραγωγή της ΕΛΣ σκηνοθετεί ο θεατρικός σκηνοθέτης Νίκος Μαστοράκης, ο οποίος με το έργο αυτό παρουσιάζει για πρώτη φορά δουλειά του στο λυρικό θέατρο. H αφαιρετική αισθητική, μέσω της οποίας ο Μαστοράκης εστιάζει στο κεντρικό ζευγάρι, γίνεται φανερή εξαρχής, όταν δύο χορευτές ντυμένοι στα λευκά καταλαμβάνουν το κέντρο της σκηνής, αποδίδοντας την δραματική αγάπη των ηρώων άνευ μουσικής συνοδείας. Τα σκηνικά της παραγωγής υπογράφει ο Γερμανός σκηνογράφος Γιοχάννες Συτς, ο οποίος σχεδίασε εννέα τεράστια τελάρα, τα οποία υπονοούν με τις μετακινήσεις τους την αλλαγή σκηνικού χώρου. Η φαντασία του κοινού εξασκήθηκε αρκετά με την εν λόγω κατασκευή, η οποία έκρυβε το κάτω μέρος των ποδιών των καλλιτεχνών. Από το κάδρο έβγαιναν οι πρωταγωνιστές ελάχιστες φορές, ώστε να φανεί η φιγούρα τους ολοκληρωμένη. Την μεταφορά της ιστορίας στο σήμερα ολοκληρώνουν τα κοστούμια, τα οποία επιμελήθηκε η Ερμίνα Αποστολάκη. Δυστυχώς – αν εξαιρέσεις τα ρούχα των λυρικών πρωταγωνιστών, των χορευτών (ξεχωρίζει ο Κώστας Τσιαμάγκας), των κομπάρσων (ίδιοι ο Agent Smith του φιλμ Matrix) και τα κοστούμια των ανδρών της χορωδίας – τα υπόλοιπα δεν κολάκευαν μερικές από τις κυρίες της χορωδίας. Η κινηματογραφική απόδοση του έργου από τον Baz Luhrmann εν έτει 1996 φαίνεται ότι υπήρξε καταλυτική για την εικαστική προσέγγιση του Ρωμαίος και Ιουλιέττα, αυτό όμως δεν είναι λόγος, για να εκθέσει η Ερμίνα Αποστολάκη ενδυματολογικά μέρος της γυναικείας χορωδίας.

photo-11-03-2018-18-18-51Στα θετικά της παράστασης αναφέρονται οι φωτισμοί του Φραντς Πέτερ Ντάβιντ, που επιτέλους υιοθετούν την προτροπή για έναν κεντρικό προβολέα, που θα ακολουθεί τους τραγουδιστές. Ο προβολέας σε βοηθούσε να παρακολουθήσεις εύκολα το πρωταγωνιστικό δίδυμο σε μία τρίωρη παράσταση, καθώς – στα ακίνητα ντουέτα τους – τους έλουζε με το φως του. Η κινησιολογία της  Μαρκέλλας Μανωλιάδη φαντάζει απλή σε κάποια σημεία, ώστε να μπορεί να την ακολουθήσει η – υπό την διεύθυνση του Αγαθάγγελου Γεωργακάτου – χορωδία της ΕΛΣ. Οι τεχνικές δυνατότητες που παρέχει το νέο κτήριο, φάνηκαν και στο ανέβασμα αυτής της όπερας, απλά μετά την λειτουργική εξ ουρανού ρίψη μικρών πολύχρωμων χαρτιών στην Α’ πράξη, η εμφάνιση και χιονόπτωσης στην Γ’ πράξη έδειξε περιττή. Η απογευματινή έναρξη των παραστάσεων ανήκει επίσης στα θετικά της συγκεκριμένης παραγωγής και πρέπει να υιοθετηθεί ως γενική πρακτική, θυμίζοντας το καθεστώς του παρελθόντος και συμβαδίζοντας με τις ανάγκες του χειμαζόμενου από τα μνημόνια θεατή. Το ελληνικό θέατρο έχει ήδη στραφεί στην αύξηση των απογευματινών παραστάσεων. Καλό είναι επίσης να απαγορευτεί η χρήση των κινητών κατά την διάρκεια των έργων, καθώς η φωτεινότητα των οθονών τους αποσπά την προσοχή των θεατών.

ismael_tzornti_f-_g-pinteno34barbraΣτον ρόλο του Ρωμαίου ο Ισπανός τενόρος Ισμαέλ Τζόρντι, υπήρξε απολαυστικός. Συνεπήρε το κοινό στην Β’ πράξη. Στον ρόλο της Ιουλιέττας κάνει ακόμη ένα ντεμπούτο, μετά την προ ολίγων μηνών Μιμή της Μποέμ, η Ελληνίδα υψίφωνος Μυρτώ Παπαθανασίου. Ανταπεξήλθε στην δύσκολη άρια της Α’ πράξης και υπήρξε πανέμορφη μέσα στην λαμπερή τουαλέτα της. Στο φινάλε της Α’ πράξης γυρίζει την πλάτη στο κοινό με ανοιχτά, παράλληλα με το έδαφος, χέρια, θυμίζοντας το φινάλε της Α’ πράξης της περιοδείας της Barbra Streisand το 2012. Η ερμηνεία της λίγο πριν πιει το δηλητήριο, κέρδισε το κοινό. Η συγκίνησή της ήταν εμφανής σε όλη την διάρκεια της Ε’ πράξης. Το ζευγάρι σε καμμία περίπτωση δεν θύμισε σκηνικά ερωτοχτυπημένους νέους, αλλά τουλάχιστον υπήρξε ταιριαστό. Δίπλα τους ξεχώρισε η Άρτεμις Μπόγρη, που με την άρια του Στέφανου καταχειροκροτήθηκε στην Γ’ πράξη του έργου. Και τα λοιπά μέλη των – σκηνικά αποτυπωμένων ως παραβατικών – δύο οικογενειών καθόρισαν το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Ο Μερκούτιος του Χάρη Ανδριανού και ο Τυβάλδος του Αντώνη Κορωναίου ερμηνεύθηκαν πετυχημένα, χωρίς σκηνοθετική υποστήριξη, καθώς οι σκηνές πάλης υπήρξαν μάλλον αστείες. Ευτυχώς τα κοστούμια τους χαρακτήρισαν γλαφυρά τις προσωπικότητες, που κλήθηκαν να υποστηρίξουν. Οι Μοντέγοι και οι Καπουλέτοι έφερναν σε οικογένειες του Νονού (1972) ή του Suburra (2015), αφού το μίσος τους ξεσπούσε με κάθε αφορμή, διχάζοντας και τρομοκρατώντας την πόλη. Έτσι ο Καπουλέτος του Δημήτρη Κασιούμη ήταν επιβλητικός, αλλά όχι σκηνικά διαφορετικός από άλλους ρόλους του. Αντίθετα ο Πάτερ Λαυρέντιος του Πέτρου Μαγουλά κινήθηκε φυσικά στον χώρο. Χαρακτηριστική η εμφάνιση του Νίκου Κοτενίδη στον ρόλο του Κόμη Πάρη και του Γιώργου Ρούπα στον ρόλο του Δούκα. Εγκλωβισμένοι στο κοστούμι τους η Γερτρούδη της Χρυσάνθης Σπιτάδη, με μάλλον προβλεπόμενη κινησιολογία, και ο Γρηγόριος του Κωστή Ρασιδάκι. Σύντομο, αλλά όχι ασήμαντο, το τραγούδι του Διονύση Μελογιαννίδη στον ρόλο του Μπενβόλιου.

«ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΤΑ» (1867) ΟΠΕΡΑ σε πέντε πράξεις του Charles Gounod, σε ποιητικό κείμενο των Jules Barbier και Michel Carre, εμπνευσμένο από το ομώνυμο έργο του William Shakespeare.

ΚΥΚΛΟΣ ΓΑΛΛΙΚΗ ΟΠΕΡΑ. 200 χρόνια από την γέννηση του Charles Gounod.

Κεντρική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής – Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος». Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com