• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Προκόφιεφ: «Σταχτοπούτα» ἐκ Κιέβου. Σαμάρας θριαμβεύει σὲ «διεθνῆ» βραδιὰ ὀπερέτας!

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2018 (100)
    • 2017 (98)
    • 2016 (99)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (86)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«Ο μικρός πρίγκιπας»

Βαθμολογία: 7/10

Ο κ. Δημήτρης Αδάμης μαζί με τους ηθοποιούς και τους συνεργάτες της ομάδας «Μαγικές Σβούρες» ετοίμασε για τα παιδιά την παράσταση «Ο Μικρός Πρίγκιπας». Την παρουσιάζει στην παιδική σκηνή του Θεάτρου ΙΛΙΣΙΑ. Το έργο αποτελεί θεατρική διασκευή του ομώνυμου βιβλίου (1943) του Γάλλου συγγραφέα Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ (1900-1944). «Ο Μικρός Πρίγκιπας» μεταφράστηκε σε 250 γλώσσες. Το βιβλίο κατατάσσεται τρίτο σε πωλήσεις στην παγκόσμια ιστορία, μετά από την Βίβλο και το Κεφάλαιο του Καρλ Μαρξ. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%AC%CE%BD_%CE%BD%CF%84%CE%B5_%CE%A3%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CF%84-%CE%95%CE%BE%CF%85%CF%80%CE%B5%CF%81%CF%8D

Η παράσταση ανεβαίνει 70 χρόνια από τον θάνατο του συγγραφέα. Αποτελεί ιδανική πρόταση για το παιδί. Τα ερεθίσματα και οι εικόνες είναι πολλές. Δεν παρουσιάζονται όμως αγχωτικά, αλλά σαν ευχάριστες καρτ-ποστάλ. Οι μικροί θεατές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την μουσική, τα ζώα, τους χορούς και τα παραδοσιακά ρούχα της Αφρικής, της Κίνας, της Ινδίας, της Ρωσίας, της Σκωτίας, και της Νότιας Αμερικής. Όλα αυτά παρελαύνουν μέσα σε λίγα λεπτά, είτε με την βοήθεια ενός χαρακτήρα (ο «φακίρης» του κου. Αλέξη Βιδαλάκη), είτε με την χρήση ενός γούνινου καπέλου (η «ρωσίδα» της κας. Μαριλίζας Χρονέα).

Η αποτύπωση της πραγματικότητας δεν περιορίζει την φαντασία του σκηνοθέτη. Η σκηνή του ηλιοβασιλέματος αποτελεί κορυφαία στιγμή της παράστασης. Τα παιδιά παρακολουθούν πως μπορούν να παίξουν χωρίς ακριβά παιχνίδια. Γελούν με τον σνομπ βασιλιά, ενώ οι ενήλικοι συνοδοί τους προβληματίζονται με τον χαρακτήρα της «Ματαιόδοξης», της κας. Δανάης Σδούγκου, όμηρο των selfies, των likes και των followers. Οι ανήλικοι θεατές γελούν με τον μεθύστακα, και οι γονείς τους παρατηρούν τον αλκοολικό ήρωα που δεν θυμάται ότι πίνει, για να μην θυμάται. Τα παιδιά διασκεδάζουν με την business woman της κας. Χρονέα, και οι ενήλικοι στοχάζονται πάνω στον υλισμό. Ο σκηνοθέτης στέκεται στο εφήμερο της ανθρώπινης ύπαρξης, και αναλύει το θέμα της φιλίας, διαφοροποιώντας την από την μανία του facebook. Η αλεπού της κας. Σδούγκου ομολογεί ότι όταν εξημερώσεις τον άλλον, αυτός μετά σε έχει ανάγκη.

Σημαίνοντα ρόλο στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα παίζει η κίνηση των μελών του θιάσου, την οποία επιμελήθηκε η κα. Αντιγόνη Γύρα. Η τέχνη της δένει με το όραμα του σκηνοθέτη. Η σκηνή του νανουρίσματος αποτελεί την ιδανική συνάντηση των δύο δημιουργών. Μετά την πρωτότυπη απόδοση του κινούμενου τρένου βάσει της χορογραφίας της κας. Γύρα, ακολουθεί η μαγική σκηνή του Πηγαδιού. Η χρήση του νερού κάνει τα παιδιά να αναρωτιούνται αν οι ήχοι που σχεδίασε η κα. Κατερίνα Βάμβα (μόνιμη συνεργάτιδα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών) προέρχονταν από αληθινά ρυάκια.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια της κας. Γεωργίας Μπούρδα είναι καλοδουλεμένα. Υπάρχει προσοχή στην λεπτομέρεια. Από το κοστούμι του τούρκου πασά (ο κ. Δημήτρης Καπετανάκος), που ισχυρίζεται πως δεν είναι καλό να κρίνεις από το ρούχο τον άνθρωπο, ως τα τριαντάφυλλα, και το λουλούδι της κας. Μαριλίζας Χρονέα. Ο κεντρικός ήρωας, τον οποίο υποδύεται ο Γιώργος Γιόκοτος, φορά το κοστούμι του Μικρού Πρίγκιπα, το οποίο είναι εντυπωσιακά πιστό στην αρχική εικονογράφηση. Ο γεωγράφος του κου. Βιδαλάκη, χάριν του συνταιριάσματος ρούχου-ηθοποιού, θυμίζει στολίδι χριστουγεννιάτικου δέντρου. Ο σκηνοθέτης φωτίζει φράσεις του κειμένου με ιδιαίτερη σημασία, όπως «Σ’ αγαπάω. Εγώ φταίω που δεν το κατάλαβες». Τις σκηνικές του ιδέες φωτίζει ο κ. Γιώργος Ανεστόπουλος.

Με οδηγό την φράση «θες να βλέπεις ηλιοβασιλέματα όταν είσαι λυπημένος», ο κ. Αδάμης ντύνει με ωραία μουσική και τραγούδι την ρομαντική σκηνή του έργου. Τα παιδιά εν τω μεταξύ έχουν ήδη ταξιδέψει στην Σαχάρα και την Τουρκία. Έχουν ακούσει ωραίες μουσικές των Όφενμπαχ, Χολστ, Σεν-Σανς, Μπραμς. Στις γνωστές μελωδίες έχουν προστεθεί ελληνικοί στίχοι, και το όλο προϊόν περιέχεται στο βιβλίο-πρόγραμμα της παραγωγής, σε εικονογράφηση Νίκου Κουμαριά. Η ενορχήστρωση και διασκευή στο c.d. ανήκουν στον κ. Γιώργο Κωνσταντινίδη. Η διδασκαλία των τραγουδιών, που ακούγονται playback επί σκηνής, έγινε από την κα. Ελένη Καρακάση («μαντάμ Ζεντέκ» στην «Μάλα» το 1992:  https://www.youtube.com/watch?v=d64LR9YOmQ0 ). Την μουσική του τραγουδιού του φινάλε έγραψε ο κ. Γιώργος Βαρσαμάκης. Πλην του θιάσου στο c.d. τραγουδούν και η κα. Ελένη Καρακάση, και ο βοηθός σκηνοθέτη κ. Κωνσταντίνος Παππάς.

Τον πιλότο – alter ego του συγγραφέα – υποδύεται άνευρα ο κ. Δημήτρης Αγοράς.

Μεγάλο βάρος της παράστασης σηκώνει ο 28χρονος κ. Γιώργος Γιόκοτος. Έχοντας τον ιδανικό σωματότυπο για πρωταγωνιστή παιδικού έργου, γίνεται αγαπητός, και τα παιδιά εύκολα ταυτίζονται με τον «Πρίγκιπά» του. Και παλιοί πρωταγωνιστές παιδικών παραστάσεων είχαν το ίδιο φιζίκ (α.- ο κ. Δημήτρης Μπέγιογλου – «Με το Νι και με το Σίγμα» – Θέατρο Στοά, 1998-1999, β.- ο σταρ των μεταγλωττίσεων κ. Δημήτρης Μάριζας – https://www.youtube.com/watch?v=vP7Pw2Aa1So – στις παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου, 1993-2007, γ.- η κα. Μάνια Παπαδημητρίου στην «Ελίζα» του θεάτρου Πόρτα, 1989). Ο τρόπος, που εκφέρει τις ατάκες του θυμίζουν παιδί και όχι χαζοχαρούμενο. Προφανώς ο ηθοποιός έχει δεχθεί τις σωστές σκηνοθετικές οδηγίες, ώστε ο χαρακτήρας του να γίνεται οικείος στα παιδιά και να μην ξενίζει τους ενήλικες. Αλλά και σωματικά ο κ. Γιόκοτος ανταπεξέρχεται με δύναμη στις απαιτήσεις του «Μικρού Πρίγκιπα». Εκτελεί με ακρίβεια τις χορογραφίες του. Ας πιστέψει στο ταλέντο του και θα απογειωθεί ερμηνευτικά.

Ο ψιλόλιγνος 25χρονος κ. Αλέξης Βιδαλάκης υποδύεται με άνεση τον ρόλο του «Φιδιού». Ήταν ο περσινός «Δον Κιχώτης» του κου. Αδάμη.

Ο κ. Δημήτρης Καπετανάκος, φέρει άξια εις πέρας τους χαρακτήρες, που του έχουν ανατεθεί. Ήταν ο «πειστικός σκίνχεντ…» στο «Ροτβάιλερ»*** του 2009 του θεάτρου Επί Κολωνώ. Φέτος το ενήλικο κοινό μπορεί να τον συναντήσει και στο «Λεωφορείο ο Πόθος».

Η κα. Μαριλίζα Χρονέα ασχολείται χρόνια με το θεατρικό παιχνίδι και τον αυτοσχεδιασμό για παιδιά. Έχει εμπειρία στο σωματικό θέατρο και το αυτοσχεδιαστικό/διαδραστικό θέατρο με την ομάδα «Playback Ψ». Οι γνώσεις της αποτυπώνονται στο παίξιμό της. Κάνει δυναμική παρουσία στους ρόλους, που υποδύεται.

Η κα. Δανάη Σδούγκου παίζει σε όλο το έργο με τρομερή ενέργεια. Ακούραστη, στηρίζει με πάθος τις ηρωίδες της.

«Ο μικρός πρίγκιπας» ΠΑΙΔΙΚΟ του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ σε θεατρική διασκευή Δημήτρη Αδάμη.

•ΘΕΑΤΡΟ ΙΛΙΣΙΑ (Παπαδιαμαντοπούλου 4, Αθήνα/Ιλίσια, τηλ.: 210 7210045, 210 7216317). Παραστάσεις: Κυριακή στις 11:00 και στις 15:00. Απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας. Καθημερινά οργανωμένες για τα σχολεία. Τιμές εισιτηρίων: 10,00€ γενική είσοδος, 8,00€ ομαδικά & ανέργων. Διάρκεια: 80 λεπτά (με διάλειμμα 15 λεπτών). Ως 19 Απριλίου 2015.  

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com