• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • ΕΤΟΣ ΒΕΡΝΤΙ ΜΕ … ΜΑΝΤΑΜ ΜΠΑΤΕΡΦΛΑΫ; (μέρος α’)

    ΕΤΟΣ ΒΕΡΝΤΙ ΜΕ … ΜΑΝΤΑΜ ΜΠΑΤΕΡΦΛΑΫ; (μέρος α’)

    Γράφει ο Κυριάκος Π. Λουκάκος Σε κλίμα απόλυτης άγνοιας για τον καλλιτεχνικό χειμώνα της Αθήνας καλωσορίζει η στήλη τους πιστούς αναγνώστες αλλά και τους ευκαιριακούς επισκέπτες της

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2017 (111)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

«Ο Κουρέας της Σεβίλλης»

Κουρέας_Πρεμιέρα Κασιούμης Καραγιάννη Σούρμπης_22

Βαθμολογία: 8/10

Η ιταλική κωμική όπερα, «Ο Κουρέας της Σεβίλλης/Il Barbiere di Siviglia» (ή «Η περιττή προφύλαξη»), επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, ενώ φέτος εορτάζεται παγκοσμίως  η επέτειος των 200 ετών από την πρώτη παρουσίαση του έργου. Πρόκειται για νέα παραγωγή, στην οποία συμπράττει το Δημοτικό Θέατρο Μπολόνιας [Teatro Comunale di Bologna]. Τη μουσική διεύθυνση αναλαμβάνουν οι κκ. Μίλτος Λογιάδης (13, 14, 17, 19, 20, 21, 28/2), 50 ετών, και Κωνσταντίνος Δημηνάκης (24, 26, 27/2), 31 ετών.

Ο κουρέας της Σεβίλλης, του Τζοακίνο Ροσσίνι. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης. Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι. Θέατρο Ολύμπια, 13/02/2016

Ο κουρέας της Σεβίλλης, του Τζοακίνο Ροσσίνι. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης. Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι. Θέατρο Ολύμπια, 13/02/2016

Σκηνοθετεί ο 43χρονος Ιταλός κ. Φραντσέσκο Μικέλι, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Όπερας Σφαιριστήριου Ματσεράτας και του Ιδρύματος Ντονιτσέττι Μπέργκαμο. Ο ίδιος ξεκαθαρίζει: «Η Α’ Πράξη έχει διαμορφωθεί σαν το φανταστικό κόσμο, το όνειρο και την ελπίδα της νεαρής, γλυκιάς κοπέλας… Αντίθετα, στη Β’ Πράξη επιστρέφουμε στον πραγματικό κόσμο, στον υλικό κόσμο και στην πραγματική απιστία…». Έτσι η πρώτη πράξη εκτυλίσσεται ουσιαστικά σε ένα κατάμαυρο σκηνικό αν και πρόκειται για κωμωδία. Τα σκηνικά και οι φωτισμοί φέρουν την υπογραφή του 42χρονου Ελβετού κ. Νικολά Μποβέ. Για τη βασική πηγή φωτός της πρώτης πράξης τα εύσημα ανήκουν στο σχεδιαστή των οπτικών μέσων, τον 30χρονο κ. Παναγιώτη Τομαρά. Ο κ. Τομαράς είναι υπεύθυνος για ένα από τα πιο βασικά στοιχεία του σκηνικού, ένα φωτεινό τοίχο LED, ο οποίος αποτελείται από 125 σωλήνες. Ο πότε μονόχρωμος πότε πολύχρωμος τοίχος χρησιμοποιείται ως πηγή φωτός, αλλά και ως οθόνη. Τα συγκεκριμένα φώτα αποτύπωσαν εντυπωσιακά την καταιγίδα. Παρόμοια πηγή φωτός είχε η κα. Λίντα Καπετανέα προ 18 μηνών στην παράσταση «W Memorabilia (Phaedras’ Laboratory)». Τα πολύχρωμα κοστούμια δημιούργησε ο 38χρονος Ιταλός κ. Τζανλούκα Φαλάσκι, ο οποίος πρόσφατα συνεργάστηκε με το δίδυμο Στέφανο Ρίτσι/Τζιάννι Φόρτε στην παράσταση «Darling», η οποία εμπνέεται από την «Ορέστεια» του Αισχύλου. Ο κ. Φαλάσκι δεν απέφυγε και τις συμβολικές μονοχρωμίες του μαύρου, του άσπρου καιτου χρυσού. Κατά διαβολική σύμπτωση το στηθοσκόπιο κυριαρχεί ως σκηνικό αντικείμενο, ενώ στις 17.02.16 έτυχαν τα 235α γενέθλια του εφευρέτη του Ρενέ Λενέκ (17.2.1781-13.8.1826). Τη Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο 45χρονος κ. Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

Στο ρόλο στις 17.02.2016 τον Κόμη Αλμαβίβα τραγούδησε ο τενόρος κ. Αντώνης Κορωναίος, με εμφάνιση Λιμπεράτσε στην πρώτη πράξη και αλά Τζον Λένον στη δεύτερη. Δυστυχώς η φωνή του έσπασε στην πρώτη άρια της όπερας. Ίσως δεν είχε προηγηθεί σωστό ζέσταμα. Πάντως καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης η φωνητική απόδοση του καλλιτέχνη δεν ικανοποίησε. Μόνο ως μεθυσμένος στρατιώτης κατάφερε να ταξιδέψει το κοινό, ερμηνεύοντας υποδειγματικά το ντουέτο του με το Ντον Μπάρτολο του κου. Δημήτρη Κασιούμη.

Ο κουρέας της Σεβίλλης, του Τζοακίνο Ροσσίνι. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης. Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι. Θέατρο Ολύμπια, 13/02/2016

Ο κουρέας της Σεβίλλης, του Τζοακίνο Ροσσίνι. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης. Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι. Θέατρο Ολύμπια, 13/02/2016

Το κοινό ήρθε να αποζημιώσει ο Φίγκαρο του 37χρονου βαρύτονου κου. Διονύση Σούρμπη, που γέμισε τη σκηνή άμα τη εμφανίσει. Εξάλλου και με την περίφημη άρια του «Κουρέα» (3:26-8:02) απέσπασε την υποτροφία «Μαρία Κάλλας» για την τελειοποίηση των σπουδών του στο Τρεβίζο της Ιταλίας με το μαέστρο Κλωντ Τιολάς. Η είσοδός του ήταν ανάλογη του Ζορό… Εμπνευσμένη, κωμική και εκτελεσμένη άψογα από τον κ. Σούρμπη, που απεκδύθηκε του σοβαρού παρουσιαστικού του, για να υποδυθεί τον άτακτο κουρέα. Λύγισε το κορμί του, χόρεψε, τραγούδησε με κέφι και σωστή άρθρωση, δε βγήκε στιγμή από το ρόλο του, προσπάθησε να καλύψει αδυναμίες του καστ με το ταλέντο του. Με λίγα λόγια: πολυεργαλείο.

Ο κουρέας της Σεβίλλης, του Τζοακίνο Ροσσίνι. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης. Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι. Θέατρο Ολύμπια, 13/02/2016

Ο κουρέας της Σεβίλλης, του Τζοακίνο Ροσσίνι. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης. Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι. Θέατρο Ολύμπια, 13/02/2016

Απολαυστικό άκουσμα υπήρξε και η Ροζίνα της σοπράνο κας. Βασιλικής Καραγιάννη. Η καλλιτέχνις ήταν άψογη, αν εξαιρέσεις ένα σβήσιμο της φωνής της στην άρια της δεύτερης πράξης, από την οποία ατυχία γρήγορα επανήλθε για την τελική κορώνα, και το στένεμα της φωνής της στις χαμηλές νότες. Πλην αυτών των δύο σημείων η φωνή της εξακολουθεί να ακούγεται σαν ένα σμήνος μελωδικών πουλιών. Εξαιρετική η Μπέρτα της υψιφώνου κας. Αλεξάνδρας Ματθαιουδάκη. Χωρίς φωνητική παρουσία στην πρώτη πράξη, αλλά σκηνοθετημένη ώστε να είναι πανταχού παρούσα και δικαίως, αφού με τη φιγούρα της και το σπιρτόζο βλέμμα της έκλεβε την παράσταση, αποδεικνύοντας ότι με τον κατάλληλο σκηνοθέτη μπορεί να εκφράσει την κωμική της πλευρά. Όταν δε στη δεύτερη πράξη χρειάστηκε να τραγουδήσει την άριά της, επιβεβαίωσε ότι απολάμβανε το ρόλο της σε μία σκηνή αλά Ρένα Βλαχοπούλου στο «Η θεία μου η χίπισσα» (2:00), που κατέληξε σε ένα ανέλπιστο στριπτίζ. Ως Ντον Μπάρτολο ο βαθύφωνος κ. Δημήτρης Κασιούμης διασκέδασε στο κοστούμι του ρόλου του. Σκηνικός άρρεν αντίπαλος του κου. Σούρμπη στάθηκε ο βαθύφωνος κ. Τάσος Αποστόλου στο ρόλο του Ντον Μπαζίλιο, φέροντας το μακιγιάζ του τραγουδιστή της industrial Μέριλιν Μάνσον. Την αντιπαλότητα τόνισε και ο Φαλάσκι, επιλέγοντας να ντύσει το Φίγκαρο στα λευκά και το Ντον Μπαζίλιο στα μαύρα. Αεικίνητος ο Φιορέλλο του βαρύτονου κ. Ζαφείρη Κουτελιέρη, που φαίνεται να έχει πρότυπο τον πάντα μπριλάντε κ. Χάρη Ανδριανό. Τον Αξιωματικό υποδύθηκε ο βαρύτονος κ. Χρήστος Λάζος και το Συμβολαιογράφο τραγούδησε ο τενόρος κ. Φίλιππος Δελλατόλας, χρησιμοποιώντας μία λέξη στα Ελληνικά!

Ο κουρέας της Σεβίλλης, του Τζοακίνο Ροσσίνι. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης. Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι. Θέατρο Ολύμπια, 13/02/2016

Ο κουρέας της Σεβίλλης, του Τζοακίνο Ροσσίνι. Μουσική διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης. Σκηνοθεσία: Φραντσέσκο Μικέλι. Θέατρο Ολύμπια, 13/02/2016

Κόμης Αλμαβίβα: Αντώνης Κορωναίος (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Νίκος Στεφάνου (14, 19, 21, 27/2)
Ντον Μπάρτολο:  (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Άκης Λαλούσης (14, 19, 21, 27/2)
Ροζίνα: Βασιλική Καραγιάννη (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Μίνα Πολυχρόνου  (14, 19, 21, 27/2)
Φίγκαρο: Διονύσης Σούρμπης (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Χάρης Ανδριανός (14, 19, 21, 27/2)
Ντον Μπαζίλιο: Τάσος Αποστόλου (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Πέτρος Μαγουλάς (14, 19, 21, 27/2)
Φιορέλλο: Ζαφείρης Κουτελιέρης (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Γιάννης Σελητσανιώτης (14, 19, 21, 27/2)
Μπέρτα: Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Μαρία Βλαχοπούλου (14, 19, 21, 27/2)
Αξιωματικός: Χρήστος Λάζος (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
Βασίλης Ασημακόπουλος (14, 19, 21, 27/2)
Συμβολαιογράφος:  Φίλιππος Δελλατόλας (13, 17, 20, 24, 26, 28/2)
 Αναστάσιος Στέλλας (14, 19, 21, 27/2)

Κουρέας_Πρεμιέρα - Φινάλε_27

«Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ» ΚΩΜΙΚΟ ΜΕΛΟΔΡΑΜΑ σε δύο πράξεις του Τζοακίνο Ροσσίνι, σε ποιητικό κείμενο του Τσέζαρε Στερμπίνι.

Θέατρο Ολύμπια – Εθνική Λυρική Σκηνή (Ακαδημίας 59-61). Ώρα έναρξης: 20:00. Διάρκεια: 180’ λεπτά (με ένα διάλειμμα μεταξύ των δύο πράξεων). Ημέρες λοιπών παραστάσεων: 19, 20, 21, 24, 26, 27, 28 Φεβρουαρίου 2016. Νέες τιμές εισιτηρίων: €15, €30, €35, €45, €55, €60 – Φοιτητικό, παιδικό €12 – Περιορισμένης ορατότητας €10, €15, €17, €25. Η ΕΛΣ έχει εξασφαλίσει προνομιακές τιμές parking, για τους θεατές των παραστάσεων της, στο Θέατρο Ολύμπια. Με την επίδειξη του εισιτηρίου της παράστασης πληρώνετε 5,00 ευρώ για το parking του αυτοκινήτου σας, στα συνεργαζόμενα parking, τα οποία βρίσκονται πολύ κοντά στο Θέατρο Ολύμπια: «PARADISE A.E ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε» – Ζωοδόχου πηγής 2 και Ακαδημίας, Αθήνα. Τηλ. 2103816451 & «EUROPRAXIS – ENGINEERING PARKOMAT AE» – Ζαλόγγου 3, Αθήνα. Τηλ. 2103800860.

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com