• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Περικλῆς Κοῦκος (γ. 1960), τὸ 2018: νέα ἀνθοφορία, πολλαπλᾶ ἐπίκαιρη.

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2021 (8)
    • 2020 (33)
    • 2019 (123)
    • 2018 (117)
    • 2017 (98)
    • 2016 (97)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (85)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι»

Βαθμολογία: 8/10

posterΈχουν περάσει δέκα χρόνια από το ανέβασμα του έργου στο θέατρο «Τόπος Αλλού» σε σκηνοθεσία του κου. Νίκου Καμτσή (7/10) με τους κκ. Μίνα Αδαμάκη, Ειρήνη Μπαλτά και Κρατερό Κατσούλη. Η φετινή παράσταση είναι παραγωγή της πολυδραστικής ομάδας τέχνης Fabrica Athens, που παρουσιάζει το ποιητικό θεατρικό κείμενο σε σκηνοθεσία μιας νέας, χαμογελαστής και ευγενικής απόφοιτου του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Δήμου της Αγίας Βαρβάρας «Ιάκωβος Καμπανέλλης», ιδρυτικού μέλους της Fabrica Athens, της κας. Φένιας Προβελεγγίου. Το «Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι» φιλοξενείται στο κτήριο της οδού Γερμανικού 20 στο Μεταξουργείο, το οποίο επί δέκα τέσσερα χρόνια στέγαζε το «Θέατρο της Άνοιξης». Ο χώρος έχει μετονομαστεί από την ομάδα Νοσταλγία σε «RABBITHOLE» με την «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» ζωγραφισμένη στον εξωτερικό τοίχο του. Τα καλά νέα ξεκινούν από το κέρασμα στο φουαγιέ, στον οποίο χώρο αισίως απαγορεύεται το κάπνισμα.

Το θεατρικό «Suddenly, Last Summer» γράφτηκε από τον Τενεσί Ουίλιαμς (1911-1983) το 1957, έτος θανάτου της λοβοτομής στην Αμερική. Ανέβηκε off Broadway το 1958 και έγινε ταινία το επόμενο έτος σε σκηνοθεσία Τζόζεφ Λ. Μάνκιεβιτς με τους Κάθριν Χέμπορν, Ελίζαμπεθ Τέιλορ και Μοντγκόμερι Κλιφτ, σε σενάριο του ίδιου του συγγραφέα και του Γκορ Βιντάλ (1925-2012). Το μελόδραμα είναι τοποθετημένο στη Νέα Ορλεάνη του 1936, χρονολογία γέννησης της λοβοτομής στην Αμερική. Η αδελφή του συγγραφέα ονόματι Ρόουζ λοβοτομήθηκε το 1943. Η εγχείρηση θεωρήθηκε μια αποτυχία, γεγονός που συνετέλεσε στο να εξαρτηθεί ο Ουίλιαμς από το αλκοόλ, τις αμφεταμίνες και τα βαρβιτουρικά.

Εικαστικά, καλλιτέχνες διαφορετικής «προέλευσης» συνεργάζονται για τη δημιουργία του σκηνικού. Για πρώτη φορά η tattoo art αναλαμβάνει ρόλο στο ελληνικό θέατρο, καθώς ο tattoo artist Tam συμπράττει με τη ζωγράφο Τάνια Κάκια σε μία  κατασκευή, που πραγματοποίησαν οι αδερφοί Αλαχούζοι, στην οποία ξεχωρίζουν τα σαρκοβόρα φυτά του κειμένου. Το τελικό μουσικό κομμάτι υπογράφουν οι ΕΠΛΚΤ (Επίλεκτοι), ένα από τα συγκροτήματα της Underground σκηνής. Οι ΕΠΛΚΤ δημιούργησαν και το τρέιλερ της παράστασης, που βασίζεται σε δικό τους κείμενο. Η μίξη του ήχου έγινε από τον κ. Σπύρο Σαγώνα στο Groundzero Sound & Design. Η κα. Λαμπρινή Νάνου, ως καλλιτεχνική συνεργάτιδα, είναι υπεύθυνη για την κατασκευή των κοστουμιών. Τους φωτισμούς σχεδίασε ο κ. Βασίλης Κλωτσοτήρας («Κάνε πέρα. Θέλω να περάσω», «Bug», «Rottweiler»). Οι φωτογραφίες είναι του κου. Βαγγέλη Ευαγγελίου. Υπεύθυνος Δημ. Σχέσεων: ο κ. Μιχάλης Βούρκος (info@fabricaathens.gr).

PrintΥποκριτικά, συναντιούνται δύο γενιές ηθοποιών: Οι νέοι δημιουργοί της Fabrica Athens, ομάδα που μελετά το σύγχρονο θέατρο και διερευνά νέες μορφές παραστατικών τεχνών, συμπράττουν με τη Μαρία Αλιφέρη, που ερμηνεύει την Βάιολετ Βέναμπλ. Η κα. Αλιφέρη διατηρεί το φιζίκ της αναλλοίωτο. Φορά το κοστούμι της Χέμπορν, το οποίο διαφοροποιεί μία λευκή γούνα, ενδεδυμένη το ρόλο της μάνας-λύκαινας, σαφής αναφορά στη μεγάλη της τηλεοπτική επιτυχία. Στο πρώτο μισό του έργου η κα. Αλιφέρη κυριαρχεί. Στο δεύτερο μισό καταπλήσσει ακόμα και ως βουβό πρόσωπο. Ειδικά στη σκηνή, που δάκρυα πλημμυρίζουν τα όμορφα μάτια της και στάζουν πάνω στη γούνα και στην άσπιλη τουαλέτα ενός όχι και τόσο αθώου, αλλά τραγικού προσώπου. Η Βάιολετ είναι η μάνα, που δε δέχεται την ομοφυλοφιλία του γιου της. Η Βέναμπλ είναι η γυναίκα του «καλού κόσμου», που δε δέχεται ότι θα φανούν οι «αδυναμίες» της στο ευρύ κοινό. Η «άτρωτη» Βάιολετ της κας. Αλιφέρη, τελικά καταντά μια κακορίζικη Βέναμπλ, εξέλιξη που δεν προμήνυαν το κοινωνικό της στάτους και η άψογη εμφάνισή της. Η κα. Αλιφέρη αποδεικνύει ότι, αν και παλιάς στόφας ηθοποιός, αποτελεί πολύτιμο απόκτημα της συγκεκριμένης παράστασης.

PrintΟυσιαστικά το έργο είναι σαν να αποτελείται από δύο μονολόγους. Αυτόν της κας. Αλιφέρη και αυτόν της κας. Εβίτας Φιτσαντωνάκη, που υποδύεται την Κάθρην Χόλλυ. Η κα. Φιτσαντωνάκη είναι μια νέα ηθοποιός με καριέρα στο χώρο των μεταγλωττίσεων των κινουμένων σχεδίων τα τελευταία πέντε χρόνια. Εδώ χρειάζεται να παίξει με τη φωνή της και το σώμα της και το πρόσωπό της. Τα καταφέρνει πολύ καλά στο πλάι του αντίπαλου δέους ονόματι Μαρία Αλιφέρη. Απαρνείται τη λάμψη της ηλικίας της και παραδίδει μία θαμπής εμφάνισης Κάθρην, που η αλήθεια της όμως φωτίζει όλο το σκοτάδι, που αποζητά η παρουσία της θείας της.

PrintΟ κ. Στέφανος Λώλος στο ρόλο του Δρ. Κούκροβιτς είναι αρκούντως σοβαρός. Ο ηθοποιός φοίτησε στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Δήμου της Αγίας Βαρβάρας «Ιάκωβος Καμπανέλλης» και στη Σχολή των Μοντέρνων Καιρών. Καταφέρνει να συλλάβει το διττό του επιστήμονα Κούκροβιτς. Αποστασιοποιημένος προκειμένου να παρατηρήσει τα λεγόμενα των συνεντευξιαζόμενων, αλλά και γεμάτος συμπόνια, όταν χρειάζεται να τους κερδίσει με την ανθρωπιά του. Σκληρός και ευαίσθητος ταυτόγχρονα. Αντιπαθητικός και συμπαθής. Η κα. Φανή Μητσοπούλου υποδύεται την Κυρία Χόλλυ, που είναι ένας μικρός ρόλος. Η ίδια καταφέρνει όμως να ξεχωρίσει, καταφέρνοντας με κίνηση και βλέμματα να αποκαλύψει τον ψυχαναγκασμό της ηρωίδας. Ο 26χρονος κ. Βασίλης Ζώης («Πάπισσα Ιωάννα – Αναζητώντας την ηρωίδα του Ροΐδη») είναι ο αριβίστας ανιψιός Τζωρτζ Χόλλυ. Η κίνησή του προδίδει τις αδήλωτες προθέσεις του. Τελικά και αυτός ο μικρός ρόλος μένει στη μνήμη, εν αντιθέσει με την παράσταση του 2006. Οι βοηθοί της σκηνοθέτιδος και της παραγωγής κκ. Νατάσα Κούμη και Ανδρομέδα Σφακιανού υποδύονται τη Δίδα Φόξχιλλ και την Αδερφή Ευτυχία αντίστοιχα. Η κα. Κούμη είναι το πιστό σκυλί, που αρρωσταίνει δίπλα στη σαδίστρια αφεντικίνα του. Η 28χρονη κα. Σφακιανού έγραψε και τη μουσική της παράστασης.

 «ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΕΡΣΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ» ΔΡΑΜΑ του Τενεσί Ουίλιαμς.

ΘEΑΤΡΟ RABBITHOLE, Γερμανικού 20, Μεταξουργείο, Αθήνα Τ.Κ. 104 35. Πρόσβαση: Μετρό: Στ. «ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ», «ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ». Λεωφορεία: 500 (στάση Θερμοπυλών), 790 (στάση Ζήνωνος). Πληροφορίες – κρατήσεις: (+30) 6988032942. Ημέρες & Ώρες παραστάσεων: κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:15 απο 20 Φεβρουαρίου, για 12 παραστάσεις. Διάρκεια παράστασης: 90’ (χωρίς διάλειμμα). Τιμές: Κανονικό: 12€, Μειωμένο: 8€. Προπώληση: Ταμεία Θεάτρου, viva.gr, στα καταστήματα Public, Seven Spots, Παπασωτηρίου, Ιανός, Reload, Media Markt. Link: official facebook page: www.facebook.com/suddenlylastsummer2016/?fref=ts. Ευχαριστίες για την υποστήριξη: Κωνσταντίνα Αϊδόνη, Ηλιάνα Γκοτζαρίδη, Θοδωρή, Φάνη Κατέχο, Χρήστο Ντίμπρα, Ντενίζ Προβελεγγίου, Rami, Νικόλ Σταυρογιαννόπουλου, Γιώργο Τριανταφυλλίδη, Ζήση Τσούμπο, Πόπη Χατζηδημητρίου, Θανάση Νικολακόπουλο, Κωνσταντίνος Ξαγοράρης, Τόλη Νικολαίδη, Σταύρο Καρύδα και τον Δημήτρη Μαράτση για όλα. Χορηγοί: HVNT, God’s Barber, DarkSideTattooSociety, Groundzero Sound & Desing, Athens Vibe, ΚάκιαΠροβελέγγιος Οπτικά, Hoodfellas Graphics-Stickers, BigDog. Με την υποστήριξη: socialmouse.gr Maria Lambrou 6937 887 304 Martha Koskina 6945 892 808.

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com