• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Επίσημη έναρξη με «Ηλέκτρα» του Richard Strauss

    Επίσημη έναρξη με «Ηλέκτρα» του Richard Strauss

    Η διάσημη μονόπρακτη όπερα  «Ηλέκτρα» (Elektra, Op. 58) του Richard Strauss (1864-1949), έλαβε την πρώτη της παγκόσμια παρουσίαση στις 25 Ιανουαρίου 1909, στην Κρατική Όπερα της Δρέσδης, εκεί όπου συνολικά εννέα ακόμα όπερες του ίδιου συνθέτη είδαν για πρώτη φορά το φως

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2018 (100)
    • 2017 (98)
    • 2016 (99)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (86)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«Μποέμ»

Βαθμολογία: 9/10

8ded28ab8b9a7ced22566f67e73ac5b6

Η Μποέμ παρουσιάζεται στο πλαίσιο του αφιερώματος της ΕΛΣ στον Στέφανο Λαζαρίδη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει ο Ρίτσαρντ Χάντσον, ενώ τους φωτισμούς ο  Τζουζέππε ντι Ιόριο. Δυστυχώς δεν έχουν κουμπώσει απόλυτα τα σκηνικά στην μεγάλη σκηνή του ΚΠΙΣΝ, με αποτέλεσμα να διακρίνεις στο μισοσκόταδο τις εισόδους κάποιων εκ των μελών του θιάσου. Θα μπορούσε να υπάρχει περισσότερο μέτρο στην χρήση των μπερέ, καθώς εντοπίστηκαν έξι ίδιοι λευκοί μπερέ γυναικών, τρεις μαύροι μπερέ και ένας κόκκινος. Στο πνεύμα των ημερών η φετινή παραγωγή της Μποέμ, δεν διστάζει να εντάξει αρκετά στοιχεία του εορτών των Χριστουγέννων στο ντεκόρ. Οι έμπειροι ερμηνευτές τολμούν να απεκδυθούν, όσο το δυνατόν περισσότερο, χαρακτηριστικά της μανιέρας τους, προκειμένου να συντονιστούν με το – σύγχρονο και άχρονο μαζί – σκηνικό. Σε κάποια στιγμή οι τέσσερις άνδρες μποέμ παρουσιάζονται άκομψα ως γραφικοί τύποι, αστειευόμενοι με χοντροκομμένο τρόπο, που απευθύνεται στα κατώτερα ένστικτα του κοινού.

778f1e2658a3771d73464306b801c7e6Στον ρόλο της Μιμής κάνει το ντεμπούτο της η Ελληνίδα υψίφωνος Μυρτώ Παπαθανασίου, η προηγούμενη συμμετοχή της οποίας στην Μποέμ ήταν στην Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, όπου ερμήνευσε τον ρόλο της Μουζέττας. Καταφέρνει να δώσει το στίγμα της στον πρωταγωνιστικό ρόλο, αν και σε κάποιες στιγμές θύμιζε Βιολέττα Βαλερύ της Traviata και Τσο-Τσο-Σαν της Μαντάμα Μπαττερφλάι. Συγχαρητήρια για τον απελευθερωμένο τρόπο, που έστησε τον εαυτό της επί σκηνής, ενδυόμενη μία νεανική χαλαρότητα. Ως γυναίκα με φινέτσα και σοπράνο με καλλιεργημένο μέταλλο γοητεύει ακόμα και όταν τραγουδά, ντυμένη απλά με μία φόρμα και ένα παρκά. Στο πλάι της ο Γιάννης Χριστόπουλος λάμπει στον ρόλο του Ροντόλφο και το ντουέτο τους συγκινεί τους περισσότερους στο τέλος της παράστασης. Ο Γιάννης Σελητσανιώτης δίνει βάθος στον χαρακτήρα του Σωνάρ, καθιστώντας τον Όλεγκ Μπουνταράτσκι τον αδύναμο κρίκο στην παρέα των τεσσάρων αντρών, αφού ο Ρώσος βαθύφωνος δεν εκμεταλλεύεται την άρια Vecchia zimarra, senti του Κολλίνε, για να λάμψει. Ο Διονύσης Σούρμπης εντυπωσιάζει ως Μαρτσέλλο. Είναι πειστικός όταν εκφράζει ευαισθησία (povera Mimi) και στο επόμενο λεπτό δηλώνει την ζήλεια του με φλέβα κωμικού ηθοποιού. Η δε συνύπαρξή του με την Μουζέττα της Ευμορφίας Μεταξάκη απογειώνει το σκηνικό αποτέλεσμα στο φινάλε της άριας της Μουζέττας Quando me’n vo’. Η Μεταξάκη υπήρξε η ευχάριστη έκπληξη της βραδιάς, αρκούντως εύθυμη και ναζιάρα. Ξεχωρίζει στο κέντρο της σκηνής και με τον Σούρμπη κατέστησαν ερωτεύσιμο τον ήχο του σφυριού στο αμόνι.

ef5942de59018c096ddc12cb626dacc8Μουσική διεύθυνση: Ηλίας Βουδούρης (7, 8, 13, 17, 20/12) – Βλαδίμηρος Συμεωνίδης (24, 27, 30/12 & 3, 5/1). Σκηνοθεσία Γκρέιαμ Βικ. Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Κωνσταντίνα Πιτσιάκου. Με την Ορχήστρα, την Χορωδία, την Παιδική Χορωδία και τους Μονωδούς της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Μιμή: Μυρτώ Παπαθανασίου (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Άννα Στυλιανάκη (8, 13, 20, 24, 27/12). Ροντόλφο: Γιάννης Χριστόπουλος (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Άγγελος Σαμαρτζής (8, 13, 20, 24, 27/12). Μαρτσέλλο: Διονύσης Σούρμπης (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Γιώργος Ιατρού (8, 13, 20, 24, 27/12). Μουζέττα: Ευμορφία Μεταξάκη (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Μαρία Παλάσκα (8, 13, 20, 24, 27/12). Σωνάρ: Γιάννης Σελητσανιώτης (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Νίκος Κοτενίδης (8, 13, 20, 24, 27/12). Κολλίνε: Όλεγκ Μπουνταράτσκι (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Γκλεμπ Περυάζεφ (8, 13, 20, 24, 27/12). Μπενουά: Παύλος Μαρόπουλος (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Μιχάλης Κατσούλης (8, 13, 20, 24, 27/12). Αλτσιντόρο: Κωστής Ρασιδάκις (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Γιάννης Γιαννίσης (8, 13, 20, 24, 27/12). Παρπινιόλ: Παναγιώτης Πρίφτης (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Διονύσης Μελογιαννίδης (8, 13, 20, 24, 27/12). Λοχίας: Χρήστος Λάζος (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Αλέξανδρος Λούτας (8, 13, 20, 24, 27/12). Tελωνειακός: Παύλος Σαμψάκης (7, 17, 30/12 & 3, 5/1) – Μαξίμ Κλονόφσκυ (8, 13, 20, 24, 27/12).

«ΜΠΟΕΜ» ΟΠΕΡΑ σε τέσσερις πράξεις του Τζάκομο Πουτσίνι, σε λιμπρέτο των Τζουζέππε Τζακόζα και Λουίτζι Ίλλικα.

 Κεντρική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής – Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος». Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Λοιπές ημερομηνίες παραστάσεων: 20, 24, 27, 30 Δεκεμβρίου 2017 και 3, 5 Ιανουαρίου 2018. Ώρα έναρξης: 20.00. Τιμές εισιτηρίων: 15, 20, 30, 40, 45, 60 ευρώ. Φοιτητικό, παιδικό: 12 ευρώ. Περιορισμένης ορατότητας: 10 ευρώ. Διάρκεια: 180’ λεπτά (με ένα διάλειμμα μετά την Γ’ Εικόνα). 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com