• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Δύο συναυλίες προσφορὲς σὲ ἐκλεκτότατους φιλόµουσους! [Academica Athens Orchestra καὶ σύνολο Κύκλος]

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2017 (134)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

«Μετατόπιση – Ο δρόμος»

Βαθμολογία: 8/10

mus_2833

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) ολοκληρώνει το πρόγραμμα δοκιμών του κτηρίου, που έπρεπε να προηγηθούν της οριστικής παραλαβής του με μια performance χορού σχεδιασμένη από την χορογράφο Πέρσα Σταματοπούλου. Στην performance «Μετατόπιση – Ο δρόμος» ο χορευτής Τάσος Καραχάλιος (υποψήφιος φέτος μαζί με τον Γιάννη Νικολαΐδη για το Βραβείο Χορού, στο πλαίσιο της Τελετής Βραβείων Κριτικών 2016, για τις ερμηνείες τους στην παράσταση «Ντυμένοι-Γυμνοί/Dressed-Undressed», που παρουσιάσθηκε στο Θέατρο Σημείο το 2015, σε χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου).

mus_2924Το δελτίο τύπου ενημερώνει: «Μέσα από την συνεχή μετατόπιση του σώματος και τις εναλλαγές βάρους, άξονα, θέσης και βλέμματος, επιχειρεί να ερμηνεύσει την ιδέα ενός κόσμου ο οποίος βρίσκεται σε μία όλο και πιο βίαιη και διαρκή ανακατανομή.». Η performance εμπνέεται από το βιβλίο του Πορτογάλου ποιητή και συγγραφέα Φερνάντο Πεσόα (1888-1935) «Ο οδοιπόρος» (γραμμένο το 1917 και δημοσιευμένο μόλις το 2009). Συνοδοιπόρος του Καραχάλιου στην performance ο υπεύθυνος για την πρωτότυπη μουσική σύνθεση Σάκης Κλεισιάρης, ο οποίος δημιουργεί ένα ηχητικό περιβάλλον, ως μουσική παρτιτούρα, πάνω στο οποίο ξεδιπλώνεται σταδιακά η κινητική δράση διάρκειας 40 λεπτών.

mus_2926Η τεράστια, άδεια, λευκή αίθουσα στον τελευταίο όροφο του ΕΜΣΤ φαντάζει ιδανικό σκηνικό για τους μαυροντυμένος Καραχάλιο και Κλεισιάρη. Τέσσερα σημεία στον χώρο έχουν επισημανθεί με μαύρες αυτοκόλλητες ταινίες μερικών εκατοστών, θέτοντας όρια και δίνοντας σήματα στον χορευτή. Χωρίς να έχεις πλήρη γνώση των προσωπικών αναζητήσεων των συντελεστών της παράστασης, η έμπνευσή τους έχει μετουσιωθεί στην κίνηση με κατανοητό τρόπο. Υπάρχει ροή στην δράση και απαραίτητες – ανά δεκάλεπτο περίπου – ανάσες. Κατά την διάρκεια αυτών των ακινησιών ο χορευτής συγκεντρώνεται, πριν περάσει στην επόμενη ποικιλία μετακινήσεων. Άλλοτε η κίνησή του ταξιδεύει στα διάφορα μοτίβα χορού (από κλασικό ως σύγχρονο), ψάχνοντας νέους τρόπους έκφρασης. Άλλοτε ο Καραχάλιος καταργεί μέρος των άκρων του, παραμένοντας παραστατικός. Στην συνέχεια θέτει νέους περιορισμούς στην κίνησή του, μέχρι που παρασύρεται σε στροβιλισμούς και συνεχόμενες όμορφες καμπύλες. Το τελευταίο μέρος της χορογραφίας θέλει τον ερμηνευτή ξυπόλυτο. Ανυπόδητος και στα τέσσερα τελικά εγκαταλείπει την αίθουσα, για να συνεχίσει τον δρόμο του στην τέχνη του.

Φωτογραφίες: Τάκης Βεκόπουλος.

mus_3092«Μετατόπιση – Ο δρόμος» soloperformance χορού σε χορογραφία Πέρσας Σταματοπούλου.

•Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμβρ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο Φιξ), Αθήνα, 117 43.

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com