• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • «Norma» στο Ηρώδειο

    "Norma" στο Ηρώδειο

    Γράφει ο Δρ Ιωάννης H. Βλάχος* Η παρουσίαση της παγκόσμια αγαπητής όπερας του Bellini στο Ηρώδειο ενώπιον πολυπληθούς ακροατηρίου (δεν είχαν όμως γεμίσει οι ακραίες κερκίδες ψηλά) σε σκηνοθεσία του Ισπανού Carlus Padrissa και της πρωτοποριακής ομάδας La Fura dels Baus, μιας σκηνοθεσίας «σκουπίδια» όπως ψιθύρισε ο παρακαθήμενος επώνυμος δημοσιογράφος ΙΜ, ήταν για πολλούς από εμάς μια όχι ευχάριστη σκηνοθετική έκπληξη

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2019 (71)
    • 2018 (117)
    • 2017 (98)
    • 2016 (97)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (85)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«ΜΑΚΒΕΘ»

photo-29-4-17-19-28-11

Βαθμολογία: 4/10

photo-29-4-17-20-03-03Τι κρίμα η πρώτη παράσταση όπερας στην Κεντρική Σκηνή Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) να είναι ο απογοητευτικός Μάκβεθ! Τι κρίμα αυτοί που επισκέπτονται για πρώτη φορά τον χώρο – και ίσως το είδος – να έρχονται αντιμέτωποι με κάτι τόσο άτεχνο! Η παραγωγή είχε πρωτοπαρουσιαστεί τον Ιανουάριο του 2014 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Μακάρι η πρώτη παράσταση που θα έχει προετοιμαστεί ειδικά για τον νέο τόπο φιλοξενίας αυτού του δύσκολου είδους τέχνης το ερχόμενο φθινόπωρο, να είναι αντάξια των προσδοκιών, αλλά και του καινούργιου χώρου.

img_0333Η μουσική διεύθυνση της 29ης/4/2017 ήταν του Ηλία Βουδούρη, ο οποίος θα διευθύνει και την τελευταία παράσταση της 3ης/5/2017. Η σκηνοθεσία του Λορέντσο Μαριάνι ήταν δήθεν ή ανύπαρκτη. Οι Χριστογιαννόπουλος και Μαγουλάς κατεβαίνουν στην σκηνή από την οροφή κρεμασμένοι από σκοινιά ως άλλοι Ρουβάδες. Για ποιο λόγο; Όμορφα τα σκηνικά του Μαουρίτσιο Μπαλό (ειδικά ο θρόνος-καθρέφτης) οι αλλαγές των οποίων όμως γίνονταν άχαρα και μηχανικά, καταστρέφοντας την θεατρική σύμβαση του αναπαριστάμενου σφαγείου. Ενταγμένα στο περιβάλλον τα κοστούμια της  Σίλβια Αϋμονίνο. Ο Λίνους Φέλμπομ σχεδίασε τους φωτισμούς (επιμέλεια-προσαρμογή φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα), βασισμένος στο κιαροσκούρο, κάτι που δεν λειτούργησε για τον θεατή. Όλη η δράση είναι υποφωτισμένη. Αναρωτιόσουν αν χάλασαν οι προβολείς. Οι πρωταγωνιστές χάνονταν στο σκοτάδι. Λες και δεν πήγες να δεις όπερα, αλλά να ακούσεις cd. Με το που έπεφτε φως στο καστ, αναπτερωνόταν το ενδιαφέρον σου, για να ξαναπέσει μόλις όλα βυθίζονταν πάλι στο σκότος. Σε κάποια σημεία δεν άκουγες την Ορχήστρα της ΕΛΣ, επειδή ίσως δεν έχουν εξοικειωθεί με την ακουστική της νέας αίθουσας. Τα χορικά της Χορωδίας της ΕΛΣ αρχικά ήταν αδύναμα. Οι καλλιτέχνες δεν είχαν άρθρωση. Όταν συμπλήρωσαν τα σύνολα και άλλοι τραγουδιστές, σου δινόταν η εντύπωση ότι μόνο 3-4 γυναίκες έβγαζαν φωνή και 5 άντρες διάσπαρτοι στις ομάδες.

photo-29-4-17-20-02-34Ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος (Μάκβεθ), που έχει διαπρέψει στο Trovatore, εδώ υπήρξε αδιάφορος. Σε ένα τόσο βαρύ έργο δεν έβλεπες δραματικότητα στις ερμηνείες. Η Λαίδη Μάκβεθ της Δήμητρας Θεοδοσίου τραγουδήθηκε με σουβλερή φωνή, όταν ο τόνος ανέβαινε, και με ρηχή φωνή στις χαμηλές νότες. Τα ανεβοκατεβάσματα γίνονταν απότομα και στα χαμηλά σημεία η φωνή στένευε και έχανε τους χυμούς της. Οι ερμηνείες των τραγουδιστών σε άφηναν παγερά αδιάφορο για το εκτυλισσόμενο θέαμα. Ανακουφιστική η σύγχρονη αποτύπωση των ελληνικών και αγγλικών υπότιτλων στις πλάτες των καθισμάτων. Μπάνκο: Πέτρος Μαγουλάς. Μακντάφ: Δημήτρης Πακσόγλου. Μάλκολμ: Φίλιππος Δελλατόλας. Ακόλουθος της Λαίδης Μάκμπεθ: Αντωνία Καλογήρου. Γιατρός/Υπηρέτης του Μάκμπεθ: Παύλος Σαμψάκης. Δολοφόνος/Αγγελιαφόρος: Χρήστος Αμβράζης. Α’ Οπτασία: Παύλος Μαρόπουλος. Β’ Οπτασία: Βάσω Πετρόγιαννη. Γ’ Οπτασία: Φύλλη Γεωργιάδου. Συμμετείχαν και μέλη του Μπαλέτου της ΕΛΣ. Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. Χορογραφία: Ρενάτο Τζανέλλα. Σχεδιασμός Βιντεοπροβολών: Λούσυ Μακ Κίννον.

photo-29-4-17-19-31-03 «ΜΑΚΒΕΘ» – ΟΠΕΡΑ. Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι (Giuseppe Fortunino Francesco Verdi, 1813 –1901).

Κεντρική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής – Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος». Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος Λοιπές ημερομηνίες παραστάσεων: 3 Μαΐου 2017. Ώρα έναρξης: 20.00.

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com