• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • ΡΙΓΚΟΛΕΤΤΟ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΡΙΑΝΤΗ

    ΡΙΓΚΟΛΕΤΤΟ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΡΙΑΝΤΗ

         Έχουμε συχνά εκφράσει προτίμηση για την αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ως χώρο όπερας. Mε ζεστή και ισόρροπη ακουστική, τόση αντήχηση όση αποτρέπει την ηχητική ξηρότητα και με τις τεχνικές προϋποθέσεις που επιτάσσει η σύγχρονη αντίληψη γοργής αλλαγής του σκηνικού, ώστε να υπηρετείται η δραματική συνέχεια του έργου

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2017 (134)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

«Καρμενσίτας»

Βαθμολογία: 8/10

Η επιείκεια στη βαθμολογία έγκειται στο ότι δεν έχουμε ξαναδεί μία όπερα-μπαλέτο για παιδιά. Για αυτό αξίζουν συγχαρητήρια στην Α’ Χορεύτρια του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ), που είχε την ιδέα κα. Μαρία Κουσουνή. Η νέα παραγωγή της ΕΛΣ «Καρμενσίτας» είναι βασισμένη στη μουσική της όπερας «Κάρμεν» του Ζορζ Μπιζέ και συνδυάζει την όπερα και το μπαλέτο σε χορογραφία της κας. Κουσουνή. Η υπόθεση του έργου «διαδραματίζεται ένα κυριακάτικο πρωινό σε ένα πάρκο, όπου μια παρέα παιδιών, ένα τάγμα προσκόπων και ηλικιωμένοι επισκέπτες συναντώνται και μοιράζονται τη χαρά της ζωής.».

Το πρωταγωνιστικό ζευγάρι των Α’ χορευτών της ΕΛΣ κκ. Νατάσα Σιούτα (Κάρμεν) και Βαγγέλης Μπίκος (Χοσέ) ταίριαξαν εμφανισιακά και ερμηνευτικά, ακτινοβολώντας αθωότητα και πλήθος συναισθημάτων. Ο επίσης Α’ χορευτής κ. Στράτος Παπανούσης (Δον Όμπρε) διασκέδασε στο ρόλο του. Ο σολίστ κ. Αγάπιος Αγαπιάδης (Χόρχε) επιτέλους εγκατέλειψε το σοβαρό προσωπείο του και προσέφερε ένα πιο αυθόρμητο ύφος καλλιτεχνίας, συνοδεύοντας επάξια τη σολίστ κα. Δήμητρα Λαούδη (Χουρχίτα). Ο κορυφαίος της ΕΛΣ κ. Στέλιος Κατωπόδης έκλεψε την παράσταση ως Εσπαντρίγιο, δίνοντας ελπίδες για το μέλλον, ενώ ο επίσης κορυφαίος κ. Μπλέντι Λατίφι υπήρξε αρκούντως στιβαρός, όπως άρμοζε στο ρόλο του (Σενιόρ Κανέν).

Ως Παιδιά οι κκ.:Ελένη Κλάδου, Κόμη Κλουκίνα, Μάγδα Κούκου-Φέρρα,
Μαργαρίτα Κώστογλου, Βίκυ Τσιρογιάννη, Αδιάδνη Φιλιππάκη,
Στέλιος Κατωπόδης, Μπλέντι Λατίφι, Μάικλ Ντούλαν,
Πέτρος Κουρουπάκης, Ιλίρ Σίπρι 

 

ως

Γιαγιάδες / Παππούδες οι κκ.:Αθηνά Βρούβα, Κατερίνα Κήκου, Μάγδα Κούκου-Φέρρα, Δέσποινα Μπισμπίκη, Βερόνικα Παπαδημητρίου, Φώτης Διαμαντόπουλος,
Ευάγγελος Λαφάρας, Θανάσης Σολωμός, Δημήτρης Φέρρας
και ως Πρόσκοποι οι κκ.:Άννα Φράγκου, Κλεοπάτρα Ανερούσου, Όλγα Ζουρμπινά,
Μάγδα Λαγογιάννη, Ελευθερία Στάμου, Γιάννης Μπενέτος, Μιχάλης Παππάς, Νίκος Μοσχής, Εσμεράλντο Μπίτρο, Έλτον Ντιμρότσι απέδειξαν ότι δεν υπάρχει «κομπαρσαρία» και «μπούγιο», αλλά ομαδικό πνεύμα, που συνέβαλε με ενθουσιασμό στο πολύ καλό αποτέλεσμα.
Τρανή απόδειξη οι Χαβανέζες κκ.:
Μαργαρίτα Κώστογλου και Μάγδα Λαγογιάννη. Ειδικά η κα. Κώστογλου έχει το χάρισμα να προσελκύει το βλέμμα του θέατη, όπως και στον «Καρυοθραύστη». Παρομοίως και η κα. Άννα Φράγκου, όπως και στο «Ταξίδι στην αιωνιότητα», εκμεταλλεύεται το μικρό ρόλο της (πρόσκοπος) και δεν περνά απαρατήρητη είτε χορεύοντας είτε κάνοντας αστείες μούτες.
Η κα. Μαρία Κουσουνή δηλώνει ότι προσπάθησε να συνδυάσει «σωστές δόσεις κλασικού, σύγχρονου χορού, προσωπική αποκωδικοποίηση και μέτρο.». Το κατόρθωσε, χωρίς να υπακούει στη φήμη της «Κάρμεν», αφού πρωταρχικός στόχος είναι η ευχαρίστηση των παιδιών και όχι η παράδοση στους ενήλικους συνοδούς τους μίας ακόμα διασκευής του πασίγνωστου έργου. Προσφέρει εικόνες με μαγεία, όπως αυτή της πεταλούδας με μουσική υπόκρουση που πριν 30 χρόνια ενέπνευσε το ζευγάρι στον πάγο Natalia Bestemianova και Andrei Bukin να κερδίσουν το χρυσό μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Πατινάζ στη Σουηδία, αλλά και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην Ιαπωνία. Η σκηνή του ονείρου σε ταξιδεύει στον κόσμο του κόμικ και του παραλόγου. Κορυφαία σκηνή του έργου είναι η ασπρόμαυρη εικόνα, όπου ο σκηνογράφος κ. Γιάννης Κατρανίτσας και η ενδυματολόγος κα. Τότα Πρίτσα στηρίζουν άψογα το εικαστικό αποτέλεσμα.Οι μονωδοί συμβάλλουν με το δικό τους τρόπο στην εξέλιξη της ιστορίας. Τις δύο ηλικιωμένες γυναίκες υποδύθηκαν στη μεσημεριανή παράσταση της 20ης Δεκεμβρίου οι κκ. Διαμαντή Κριτσωτάκη (Καρμέλα) και Τζίνα Φωτεινοπούλου (Μικαέλα). Η mezzo soprano κα. Κριτσωτάκη υπήρξε άψογη φωνητικά στα τραγούδια «Καρδιά», «Μαλλιά, κουβάρια και πλεκτά»και «Πασιέντζες ρίχνω», αλλά πρέπει να δουλέψει την κίνηση των χεριών της, που φάνηκε αδέξια και να δώσει ένταση στη φωνή της, γιατί κάποιες στιγμές δεν ακουγόταν η σωστή άρθρωσή της. Από την άλλη η υψίφωνος κα. Φωτεινοπούλου θυμίζει ηθοποιό, που τραγουδάει («Δεν θέλω να σε ξαναδώ»). Και πριν 10 χρόνια περίπου υπήρξε αναφορά από τον υπογράφοντα για τις οκτάβες της, με αφορμή την τότε συμμετοχή της στο μιούζικαλ «Annie» (περιοδικό Aftershave Μαρτίου 2006). Ο τενόρος κ. Δημήτρης Σιγαλός (φύλακας του πάρκου) έπαιξε με χιούμορ και απέδειξε τις φωνητικές του ικανότητες με το τραγούδι της συγγνώμης. Ο βαρύτονος κ. Γιάννης Σελητσανιώτης (παντοπώλης) ξεχώρισε με το τραγούδι «Παγωτά» και ο βαρύτονος κ. Μιχάλης Κατσούλης υποδύθηκε και τραγούδησε τον ισάξιο ρόλο του οδοκαθαριστή.Την ενορχήστρωση και την διασκευή της μουσικής του Μπιζέ ανέλαβε ο κ. Γιάννης Μπελώνης. Η σκηνοθετική επιμέλεια είναι του κου. Αλέξανδρου Ευκλείδη και οι στίχοι των τραγουδιών της κας. Αιμιλίας Βασιλακάκη. Τους φωτισμούς υπογράφει η κα. Ελευθερία Ντεκώ. Συμμετέχουν η Ορχήστρα της Παιδικής Σκηνής, οι Α’ Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι, το Corps de Ballet και Μονωδοί της ΕΛΣ. Στις παραστάσεις του Σαββάτου και Κυριακής συμμετέχει η Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ, υπό τη διεύθυνση της κας. Μάτας Κατσούλη, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της αποστολής, ερμηνεύοντας με άριστη απόδοση τον «Υψηλόφρονα και γενναίο πρόσκοπο». Μουσική διεύθυνση: Χρύσανθος Αλισάφης (9, 10, 12, 15, 19, 21, 26, 30 31/01 & 16, 17, 25/02), Ραφαήλ Πυλαρινός (20, 29/12 & 7, 14/02 & 13, 14, 15, 17, 21, 24/04), Γιώργος Παπαδόπουλος (17, 24/01 & 21, 28/02 & 5, 7, 8/04).«ΚΑΡΜΕΝΣΙΤΑΣ» Όπερα – μπαλέτο για παιδιά βασισμένο στη μουσική της «Κάρμεν» του Ζορζ Μπιζέ.

Θέατρο Ολύμπια – Εθνική Λυρική Σκηνή (Ακαδημίας 59-61). Ημέρες λοιπών παραστάσεων: 29 Δεκεμβρίου 2015. 9, 10, 12, 15, 17, 19, 21, 24, 26, 30, 31 Ιανουαρίου 2016. 7, 14, 16, 17, 21, 25, 28 Φεβρουαρίου 2016. 5, 7, 8, 13, 14, 15, 17, 21, 24 Απριλίου 2016. Διάρκεια: 60’ λεπτά (χωρίς διάλειμμα). Ώρα έναρξης: 11.00 [στις 30/01, ώρα έναρξης 20.00] Στη βραδινή παράσταση της παραγωγής, το Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016, θα διατεθούν 150 εισιτήρια για ανέργους, στην τιμή των €5. ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ €8, €12, €15, €20 – Περιορισμένης ορατότητας €5, €8, €10. Η ΕΛΣ έχει εξασφαλίσει προνομιακές τιμές parking, για τους θεατές των παραστάσεων της, στο Θέατρο Ολύμπια. Με την επίδειξη του εισιτηρίου της παράστασης πληρώνετε 5 ευρώ για το parking του αυτοκινήτου σας, στα συνεργαζόμενα parking, τα οποία βρίσκονται πολύ κοντά στο Θέατρο Ολύμπια: «PARADISE A.E ΚΑΙ ΣΙΑ Ο.Ε» – Ζωοδόχου πηγής 2 και Ακαδημίας, Αθήνα. Τηλ. 2103816451 & «EUROPRAXISENGINEERING PARKOMAT AE» – Ζαλόγγου 3, Αθήνα. Τηλ. 2103800860

 

 

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com