• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Φιλίππου Τσαλαχούρη: «Ἰούλιος Καῖσαρ»

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2017 (134)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

«Η δύναμη του σκότους»

Βαθμολογία: 8/10

8Η Ομάδα Νάμα συνεχίζει για 2η θεατρική σεζόν με την Δύναμη του Σκότους (The Power of Darkness, 1886) του Λέοντος Τολστόι (1828-1910). Η παραγωγή της ομάδας παρουσιάζεται στο πλαίσιο της συνεργασίας του θεάτρου Επί Κολωνώ με το Σύγχρονο Θέατρο. Καρπός της ίδιας σύμπραξης υπήρξε πέρυσι και η παράσταση του Λεωφορείου ο Πόθος. Να επισημανθεί ότι πρόκειται για το πρώτο από τα μόλις έξι θεατρικά έργα, που έγραψε ο συγγραφέας. O θεατής προσέρχεται, για να παρακολουθήσει θεατρικό κείμενο και όχι μια απόδοση ή μία διασκευή ενός βιβλίου. Υπάρχει υπόθεση με αρχή, μέση και τέλος. Κάθε χαρακτήρας που πατάει το πόδι του στην σκηνή, δεν είναι περιττός. Το έργο αφορά στην συνταρακτική δημόσια ομολογία ενός Ρώσου χωρικού εν έτει 1880. Τα όσα ανατριχιαστικά περιέγραψε ο μουζίκος, ενέπνευσαν το σκοτεινό κείμενο του Τολστόι. Και ενώ η δράση σε μεταφέρει στην εποχή της τσαρικής Ρωσίας, η σκηνοθεσία και η καλλιτεχνική επιμέλεια των Ελένης Σκότη και Γιώργου Χατζηνικολάου αποδίδει με σύγχρονο τρόπο την Δύναμη του Σκότους. Οι Σκότη και Χατζηνικολάου (υπεύθυνος και για την διεύθυνση παραγωγής) έχουν να κάνουν με μία περίοδο και έναν τόπο, που κυριαρχούσαν οι δεισιδαιμονίες, η θρησκοληψία, αλλά και η πίστη στα μάγια, η κοινωνική υποκρισία, η απληστία, η ενδοοικογενειακή βία και η αντιμετώπιση της γυναίκας ως μηχανής αναπαραγωγής. Δυστυχώς αρκεί να παρακολουθήσεις ελληνική τηλεόραση (κρατική και ιδιωτική), για να δεις ότι αρκετά δημιουργικά μυαλά αυτής, αλλά και μέρος της κοινωνίας, βρίσκονται ακόμα τόσο πίσω. Στην κρατική τηλεόραση εδώ και δυόμιση χρόνια δεν έχει γίνει ένα νέο ελληνικό σίριαλ, ενώ παρουσιάζονται εκπομπές με ρασοφόρους, που αναπαράγουν ιδεολογικές αγκυλώσεις. Για την ιδιωτική τηλεόραση τί να πεις; Λίγο πριν την έναρξη της παράστασης εκπομπή καναλιού μίλαγε για τα μάγια…

9Με ελάχιστα σκηνικά (μαύροι όγκοι σε περιστρεφόμενη σκηνή) και εξίτηλα κοστούμια του Γιώργου Χατζηνικολάου, αλλά ευφάνταστους πράσινους φωτισμούς του Αντώνη Παναγιωτόπουλου, η παράσταση καταφέρνει να μείνει αξέχαστη. Κυρίως λόγω του εξαιρετικού θιάσου και ειδικότερα των τριών πρωταγωνιστών. Η Αγορίτσα Οικονόμου ως μαυροφορεμένη Ματριόνα θυμίζει τον ρόλο της Λάμπραινας, όπου ξεχώρισε στο σίριαλ του Mega Το Κάτω Παρτάλι (2014-5). Όσο είναι στην σκηνή, καταφέρνει να συγκεντρώσει πάνω της τα βλέμματα. Αρκούντως κωμική όταν χρειάζεται, αλλά και δραματική όπου απαιτείται.  Με μέτρο, δυναμισμό και πάντα μέσα στον ρόλο της, πετυχαίνει να σε καθηλώσει ως μάνα προχωρημένης ηλικίας και απαρχαιωμένων αντιλήψεων. Η παρουσία της λείπει από το 3ο μισάωρο της παράστασης, που η ηθοποιός δεν εμφανίζεται. Τον γιο της Νικήτα υποδύεται ο 36χρονος Γιώργος Παπαγεωργίου. Ο ηθοποιός έχει εξελιχθεί απίστευτα μέσα στα τελευταία δέκα χρόνια και ειδικά στο 4ο και τελευταίο μισάωρο του έργου κλέβει την παράσταση, επιφορτισμένος με όλη την συγκίνηση του κειμένου. Ο Παπαγεωργίου ξεγυμνώνει την ψυχή του και το κοινό του το ανταποδίδει. Ως μητριά Ανίσια η Πέγκυ Τρικαλιώτη είναι η παλιά καλή ηθοποιός, που θυμάσαι. Η μανιέρα της δεν λείπει, αλλά δεν την εμποδίζει στην ερμηνεία της. Η Τρικαλιώτη δείχνει να ξαναανακαλύπτει την τέχνη της και αυτό είναι αξιοθαύμαστο. Αγνώριστος ως Μίτριτς ο καλός ηθοποιός Γιώργος Ζιόβας, που έχει την δική του ωραία στιγμή με τον μονόλογο για τις τράπεζες. Αδύναμος κρίκος ο Ακίμ του Θανάση Χαλκιά, που στην πρώτη σκηνή του έργου μετά το διάλειμμα δεν κατορθώνει να στηρίξει την δράση, όπως απαιτεί η στιγμή από τον ρόλο του. Ίσως θα μπορούσε να απουσιάζει το διάλειμμα από την παράσταση, γιατί μουδιάζει τον θίασο. Οι Αθηνά Αλεξοπούλου (Μαύρα) και Μιχαήλ Γιαννικάκης (Πιοτρ) συμμετείχαν και στο Λεωφορείο ο Πόθος και κατορθώνουν και εδώ να  μην περνούν απαρατήρητοι, καθώς παίζουν με ενέργεια. Πολύ καλές και οι νεαρές Αθανασία Κουρκάκη (Ακουλίνα), Μαρία Προϊστάκη (Ανιούτκα) και Βαλέρια Δημητριάδου (Μαρίνα). Η εκ Καρδίτσας ορμώμενη Κουρκάκη είναι ιδανική ως έφηβη μωρομάνα Ακουλίνα. Η Προϊστάκη υποδύεται την νεότερη αδελφή Ανιούτκα, χωρίς να μπεμπεκίζει. Η Δημητριάδου είχε τραβήξει την προσοχή και στο έργο Με το ίδιο μέτρο. Ως αμετανόητα ερωτοχτυπημένη Μαρίνα εκπέμπει μια απίστευτη ευαισθησία, ενώ στην παράσταση εμφανίζεται και ως μουσικός, έχοντας συγγράψει το σάουντρακ με τον Γιώργο Παπαγεωργίου. Η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά επί σκηνής και υπάρχει όχι για να προσελκύσει το κοινό των μπουζουκιών (όρα Μαντάμ Σουσού, Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα…), αλλά για να συνοδεύσει λειτουργικά την δράση. Video/Trailer: Σταύρος Συμεωνίδης. Βοηθός σκηνοθέτη: Τριανταφυλλιά Δούνια. Δημόσιες Σχέσεις/Βοηθός Παραγωγής: Μαρία Αναματερού.

6Εν κατακλείδι: θα εκνευριστείτε με την τότε γυναικεία υποδούλωση στο αντρικό φύλο, αλλά θα δείτε μία καλή παράσταση διά χειρός της εμβληματικής σκηνοθέτιδος Ελένης Σκότη.

«Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ» – ΔΡΑΜΑ του Λέοντος Τολστόι.

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ. Ευμολπιδών 45, Γκάζι (Στάση Μετρό Κεραμεικός). Τηλ: 2103464380, 2105138067. Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19:00μμ, Σάββατο στις 18:30μμ και Κυριακή στις 18:00μμ. Ώρα έναρξης: 20:30μμ. Τιμές εισιτηρίων: Πέμπτη/Παρασκευή, Κανονικό 15€, Φοιτητικό/ Άνω των 65 & Ανέργων 10€, Σάββατο/Κυριακή/Αργίες: Κανονικό 17€, Φοιτητικό, Άνω των 65 & Ανέργων 12€. Έως 30 Δεκεμβρίου 2017. Οι παραστάσεις στις 25/10/17 και στη 1/11/17 δεν θα πραγματοποιηθούν. Κράτηση θέσεων & Πώληση εισιτηρίων: στo ταμείo του Σύγχρονου Θεάτρου, email: sixronotheatro@gmail.com, site: www.Sixronotheatro.gr και στο ταμείο του Επί Κολωνώ, Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Κολωνός, email: xkolono@otenet.gr, site: www.epikolono.gr.

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com