• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Έργα Beethoven και Brahms από την Philharmonia Orchestra και τον αειθαλή αρχιμουσικό Herbert Blomstedt στο Royal Festival Hall του Λονδίνου

    Έργα Beethoven και Brahms από την Philharmonia Orchestra και τον αειθαλή αρχιμουσικό Herbert Blomstedt  στο Royal Festival Hall του Λονδίνου

    Η μεγάλη γενιά των αρχιμουσικών που γεννήθηκαν κατά τις πρώτες δεκαετίες του περασμένου αιώνα, όπως είναι φυσικό, τείνει να εκλείψει εντελώς. Ένας από τους απολύτως τελευταίους θρύλους αυτής της γενιάς, είναι, χωρίς αμφιβολία, ο Σουηδός Herbert Blomstedt (γεν

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2021 (8)
    • 2020 (33)
    • 2019 (123)
    • 2018 (117)
    • 2017 (98)
    • 2016 (97)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (85)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων»

Βαθμολογία: 8/10

%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%ba%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b1-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b8%ce%b1%cf%85%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%89%ce%bd1Οι παιδικές παραστάσεις του σκηνοθέτη Δημήτρη Αδάμη σε παραγωγή της ομάδας «μαγικές σβούρες» δεν είναι χαζοχαρούμενες. Είναι πάντα αξιοπρεπείς. Από ένα επίπεδο και πάνω. Την παραγωγή συνοδεύει πάντα η έκδοση του έργου από τον οίκο «Εν πλω» μετά του ψηφιακού δίσκου (cd) με τα τραγούδια του έργου και ποιοτική εικονογράφηση. Φέτος οι μαγικές σβούρες αναλαμβάνουν ένα δύσκολο εγχείρημα. Να ανεβάσουν την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων». Μάλιστα ο Αδάμης διασκευάζει και τα δύο βιβλία του Λιούις Κάρολ: «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» («Alice’s Adventures in Wonderland») και «Μέσα από τον Καθρέφτη και τι είδε η Αλίκη εκεί» («Through the Looking-Glass and What Alice Found There»). To Alices Adventures in Wonderland δημοσιεύθηκε το 1865 από τον Βρετανό μαθηματικό Charles Lutwidge Dodgson, γνωστό με το ψευδώνυμο Lewis Carroll (1832-1898) και η επιτυχία του οδήγησε στη συγγραφή του Through the LookingGlass and What Alice Found There (1871). Όπως διευκρίνισε στο κοινό της παράστασης ο Αδάμης με τον διαφωτιστικό, χρήσιμο και σύντομο λόγο του, που λαμβάνει χώρα κάθε φορά πριν την έναρξη του δεύτερου μέρους, οι συντελεστές δεν αποπειράθηκαν να μιμηθούν το φιλμ του Τιμ Μπάρτον του 2010, το οποίο βασίστηκε στα δύο βιβλία, αλλά και στην εμπνευσμένη ομώνυμη ταινία του Ντίσνεϊ του 1951. Εξάλλου κάτι τέτοιο θα ήταν αδύνατον αν συνυπολογίσεις τα διαφορετικά μέσα και προϋπολογισμούς των ως άνω παραγωγών.

%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%ba%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b1-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b8%ce%b1%cf%85%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%89%ce%bd3Το θέατρο είναι μια άλλη υπόθεση. Το απαιτητικό καθήκον δημιουργίας ενός φανταστικού κόσμου έπεσε στις μαγικές σβούρες όσον αφορά στα σκηνικά και στην Βέρα Αναστασάκου όσον αφορά στα κοστούμια. Η Αναστασάκου έμεινε πιστή στο έργο, έχοντας κατά νου την αχαλίνωτη παιδική φαντασία. Ξεχώρισαν οι δημιουργίες της για τους ήρωες Ντόντο, Παπαγάλος, Ψευτοχελώνα, Κάμπια. Την κίνηση των ηθοποιών επιμελήθηκε η Αντιγόνη Γύρα, κάνοντας εξαιρετική δουλειά για την Γάτα του Τσεσάιρ και χορογραφώντας άψογα την Αλίκη με τους Τουντλιντάμ και Τουντλντί, αλλά και τα τραγούδια Ένα τρελό τσάι-πάρτι και Ο Χορός των Αστακών. Μόνο στο τραγούδι Η Αλίκη μέσα στον Καθρέφτη η χορογραφία της άφησε ανάμεικτα συναισθήματα. Η μουσική επιμέλεια ανήκει στον ίδιο τον Αδάμη. Η μουσική και τα τραγούδια της παράστασης  προέρχονται όλα από τη Μεγάλη Βρετανία  (Αγγλία, Σκοτία, Ιρλανδία), καθώς και από τον μουσικό πλούτο των Κελτών.

%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%ba%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b1-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b8%ce%b1%cf%85%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%89%ce%bd2Η ομάδα των ηθοποιών της παράστασης αποτελείται από τους Δημήτρη Αγορά, καλύτερος από κάθε φορά φέτος, Αλέξη Βιδαλάκη, σταθερή αξία του θιάσου, Δημήτρη Καπετανάκο, Δανάη Σδούγκου, που ξεχώρισε ως Μαγείρισσα και Κόκκινη Βασίλισσα, Μαριλίζα Χρονέα, καλή ως Πατ η Χήνα, Γιάννη Φιλίππου, ο περσινός Πινόκιο, που με την ενέργειά του ανεβάζει το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Στο καστ προστέθηκε η Σοφία Πανάγου, η οποία αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Συμπαθητικό μουτράκι και πάντα μετρημένη, ακόμα και στις τηλεοπτικές εμφανίσεις της. Μη φθαρμένο πρόσωπο, προσφέρει μια διαφορετική Αλίκη από αυτή που περιμένεις. Πιο γήινη και καθόλου ντισνεϊκή. Σωστή επιλογή και με σταθερό παίξιμο σε όλη τη διάρκεια του έργου.

Ενορχήστρωση-Διασκευή: Γιώργος Κωνσταντινίδης. Μάσκες-Κατασκευές: Ιφιγένεια Κωφού. Φωτισμοί: Γιώργος Ανεστόπουλος. Βοηθός Σκηνοθέτη-Ήχος: Κωνσταντίνος Παππάς. Βοηθός Χορογράφου: Ευγενία Σιγαλού. Ζωγραφική σκηνικού: Δημήτρης Χρηστιάς, Στέλλα Ζαφειροπούλου. Μοδίστρα: Λίλη Κοκολάκη. Βοηθός σκηνής: Γιάννης Ρίγας. Φώτα: Χρήστος Μούγιος, Πασχάλης Μουρίκας. Υποδοχή: Πέτρος Πέτρου.

%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%af%ce%ba%ce%b7-%cf%83%cf%84%ce%b7-%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b1-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b8%ce%b1%cf%85%ce%bc%ce%ac%cf%84%cf%89%ce%bd4«Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» ΠΑΙΔΙΚΟ του Λιούις Κάρολ σε θεατρική διασκευή Δημήτρη Αδάμη. Απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας.

•ΘΕΑΤΡΟ ΙΛΙΣΙΑ-Παιδική Σκηνή (Παπαδιαμαντοπούλου 4 & Βασιλίσσης Σοφίας, Αθήνα/Ιλίσια, 210-7210045, 210-7216317. Κρατήσεις-Πληροφορίες  στο τηλ. 210-9853609 , 6948 744 988, Στάση μετρό: Μέγαρο Μουσικής). Παραστάσεις: Κυριακή στις 11:00 και στις 15:00 έως και τις 9 Απριλίου 2017. Απευθύνεται σε παιδιά κάθε ηλικίας. Καθημερινά οργανωμένες για τα σχολεία. Τιμές εισιτηρίων: 10,00€ γενική είσοδος, 6,00€ ομαδικά & ανέργων με επίδειξη κάρτας. Διάρκεια: 80 λεπτά (με διάλειμμα 15 λεπτών). Καθημερινά οργανωμένες για τα σχολεία.

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com