• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΠΙΑΛΥΣΤΟΚ

    ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΠΙΑΛΥΣΤΟΚ

    Με πρωτότυπα σκίτσα από την Έλλη Σολομωνίδου - Μπαλάνου[1] Ένα αντιπροσωπευτικό οδοιπορικό στην άγνωστη  σύγχρονη Πολωνία   Όσοι, η μεγάλη πλειονότητα των ανά την υδρόγειο κριτικών των παραστατικών τεχνών, αγνόησαν την εγκάρδια ανοιχτή πρόσκληση να παραστούν στο Α’ Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου, στο Białystok της Πολωνίας, έχασαν την ευκαιρία γνωριμίας με ένα πολύ ευρύτερου ενδιαφέροντος φάσμα θεαμάτων από αυτό που ο όρος «κουκλοθέατρο» σηματοδοτεί στην τρέχουσα –διεθνώς απ’ ότι φάνηκε- αντίληψη.  Οι ίδιοι θα ομολογήσουμε ότι η ολιγοήμερη επίσκεψή μας (18 έως 24/06/2015), ως μελών 3μελούς αντιπροσωπείας της Ενώσεως Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών, την οποία συναπαρτίζαμε με 2 μεγάλες κυρίες, την προβεβλημένη σκηνογράφο, ενδυματολόγο και εικαστικό Έλλη Σολομωνίδου – Μπαλάνου, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΘΜΚ, και την διαπρεπή κριτικό χορού Μίρκα Ψαροπούλου, είχε ως πρώτιστο κίνητρο την φιλομαθή περιέργεια

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2017 (134)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

«ΕΛΙΓΜΟΙ»

Βαθμολογία: 8/10

eligmoi1Έξι μήνες μετά το πρώτο του ανέβασμα στην Ελλάδα το έργο του Ισπανού συγγραφέα Eduardo Galan (1957) Ελιγμοί (Maniobras/Manoeuvres, 2010), επανέρχεται στο Θέατρο 104. Σε μετάφραση Μαρίας Φωτεινάτου και σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά και με ανανεωμένη διανομή, δυστυχώς το Maniobras, που καταπιάνεται με την κατάχρηση της εξουσίας, προβάλλει επίκαιρο, μιας και το σκάνδαλο των βιασμών νεαρών ηθοποιών από τον μέγα άρχοντα του κινηματογράφου Harvey Weinstein συγκλονίζει το Hollywood. Η άσκηση δύναμης από τον εξουσιαστή στον εξουσιαζόμενο δεν γνωρίζει φύλα στο κείμενο του Galan. Με την διαστροφή έρχεται αντιμέτωπο το νεαρό ζευγάρι, που αποτελούν ο ματαιόδοξος ηθοποιός Ντάριο (Χρήστος Καπενής) και η νεόκοπη στρατιωτικός Μπελέν (Αλεξάνδρα Χασάνη). Ο Ντάριο θα διεκδικήσει έναν σημαντικό ρόλο στην οντισιόν του σκηνοθέτη (Γιώργος Κοσκορέλλος). Η Μπελέν αποφασίζει να ακολουθήσει την καριέρα του πατέρα της στον στρατό, μέχρι που ένας υπολοχαγός (Αλέξανδρος Νταβρής) θα διακόψει τα όνειρά της. Ντάριο και Μπελέν πέφτουν θύματα σωματικού και ψυχολογικού βιασμού, αφού αναγκαστούν να ξεγυμνωθούν. Η δράση του έργου παρακολουθεί μία την ιστορία του ενός και μία του άλλου. Πρώτα παρακολουθείς την οντισιόν του Ντάριο και μετά τον εξευτελισμό της Μπελέν. Μετά ξανά την σκηνή με τον ηθοποιό και τον σκηνοθέτη και πάλι την δράση με τον υπολοχαγό και την στρατιωτικό. Το έργο τελειώνει, όπως ξεκίνησε: με τους τέσσερις ηθοποιούς να αφηγούνται τα καθέκαστα στο ακροατήριό τους. Οι ένοχοι παρουσιάζουν την δική τους οπτική της πραγματικότητας, παραποιώντας την αλήθεια, με σκοπό την παραπλάνηση των κριτών τους. Το κείμενο προσπαθεί να εξηγήσει, αλλά όχι να δικαιολογήσει τις πράξεις των εκβιαστών. Σε ένα σημείο ο υπολοχαγός ομολογεί ότι δεν έλαβε τρυφερότητα από τις γυναίκες της ζωής του, ενώ αφήνονται υπόνοιες μιας καταπιεσμένης σεξουαλικότητας. Γεγονός είναι ότι αρκετά αγόρια που δεν παίρνουν αγάπη από το μητρικό περιβάλλον, καταλήγουν ενήλικοι άνδρες, που κακομεταχειρίζονται το αντίθετο φύλο.

%ce%b5%ce%bb%ce%b9%ce%b3%ce%bc%ce%bf%ce%b9-%ce%b2%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%bd%ce%b1%cf%83Οι ηθοποιοί της παράστασης στηρίζουν δυναμικά την παραγωγή. Ο Γιώργος Κοσκορέλλος, απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης το 2015, αναλαμβάνει τον αβανταδόρικο ρόλο του σκηνοθέτη. Σε κάποιες στιγμές εμφανίζεται διστακτικός, αν και στην απαιτητική σκηνή του γυμνού αυτός και ο Χρήστος Καπενής (Ντάριο) δεν χάνουν την προσήλωσή τους, αποφεύγοντας τις σεμνοτυφίες. Ο 30χρονος  Καπενής, απόφοιτος της Σχολής Θεοδοσιάδη, διακρίνεται από μία εσωτερική ηρεμία στο παίξιμό του. Δεν δείχνει αγχωμένος και η σκηνή τον θέλει. Ο 32χρονος Αλέξανδρος Νταβρής είναι ο μοναδικός που συμμετείχε και στο πρώτο ανέβασμα του έργου. Και στην τρέχουσα σεζόν αναλαμβάνει τον ρόλο του στρατιωτικού, χωρίς να προσπαθεί να πείσει με μεγαλοστομίες για το ταλέντο του. Η Αλεξάνδρα Χασάνη καταφέρνει να ξεχωρίσει ανάμεσα στους τρεις άρρενες συμπρωταγωνιστές της. Όλος ο θίασος κινείται υποκριτικά στο ίδιο μήκος κύματος και φαίνονται συγχρονισμένοι στον ίδιο ρυθμό παιξίματος. Δεν προσπαθεί ο ένας να κλέψει την παράσταση από τον άλλον. Υπάρχει αλληλοσεβασμός και ισορροπία στον τρόπο, που κινούνται στην σκηνή. Δεν υπερβάλλει κάποιος, ούτε συμμετέχει υποτονικά.

Βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Τριγώνη. Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Σκηνικά: Κασσιανή Λεοντιάδου. Artworks on scene: Frank Moth. Ενδυματολόγος: Σοφία Λεγάτου. Μουσική: Ketsa (look up). Φωτογραφία promo/artwork: Γιώργος Γιαννίμπας.

«Ελιγμοί» του Eduardo Galan.

Θέατρο 104. Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Αθήνα, T. 210 3455.020 Παραστάσεις: έως 26 Οκτωβρίου. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15 μμ. Εισιτήρια: 12,00 ευρώ το κανονικό και 8,00 ευρώ το μειωμένο. Διάρκεια: 80 λεπτά.

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com