• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Θόδωρος Ἀντωνίου, ἐτῶν 80: νὰ τὰ χιλιάσει! Ἔργα του γιὰ φλάουτο & 6 Νέοι Συνθέτες

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2018 (64)
    • 2017 (98)
    • 2016 (99)
    • 2015 (78)
    • 2014 (111)
    • 2013 (86)
    • 2012 (37)
  • Σύνδεσμοι

«ΕΚΕΙΝΗ/ELLE: άσε με να σε βγάλω μια φωτογραφία»

Βαθμολογία: 7/10

 

Ο κ. Στράτος Τζώρτζογλου είναι καλός ηθοποιός. Είναι και σταρ. Και πολύ όμορφος άντρας. Λόγω κομπλεξισμού δεν θεωρήθηκε από «ειδικούς» και «σοβαρός» ηθοποιός. Δεν τού αναγνώρισαν υποκριτική δεινότητα. Στην σκηνή τον καθοδήγησαν εδώ και 28 έτη σκηνοθέτες όπως οι: Κάρολος Κουν, Μίνως Βολανάκης, Ζυλ Ντασέν, Ανδρέας Βουτσινάς. Το «ποιοτικό» θέατρο δεν τον συγχώρεσε για το γεγονός ότι εγκατέλειψε στο ξεκίνημά του το Θέατρο Τέχνης. Το άστρο του όμως είναι ανθεκτικό. Ο Τζώρτζογλου βρήκε μια ανοιχτή αγκαλιά στις «μεγάλες» σκηνές. Γίνεται σταρ του σινεμά με την βοήθεια του Παντελή Βούλγαρη («Η φανέλα με το 9»). Τον αρπάζει η πανέξυπνη Νόνικα Γαληνέα και τον χρήζει εν μία νυκτί πρωταγωνιστή του θεάτρου στο «Λεωφορείο ο Πόθος». Το lifestyle της Ελλάδας των ‘90’ς αναζητά τους ήρωές του. Η εικόνα του ζεν πρεμιέ Τζώρτζογλου, που πιτσιρικάς έκανε body building, κάλυψε το όποιο ταλέντο του. Επειδή προφανώς και ο ίδιος επέτρεψε στο sex symbol να κυριεύσει τον ηθοποιό. Πριν 23 χρόνια εμφανίζεται στο Θέατρο Λαμπέτη με πλειάδα άξιων συναδέλφων του στην «Μικρή μας πόλη» του Θόρντον Ουάϊλντερ. Εντυπωσιάζει με την ομορφιά του. Δυσαρεστεί με την μονότονη φωνή του. Μια αδούλευτη φωνή, που δεν ταίριαζε σε έναν ηθοποιό που φαινόταν ότι «τα έλεγε». Αν δεν είχε αφήσει το Τέχνης, θα είχε μάθει να την χρησιμοποιεί σωστά. Οι σειρήνες της δόξας όμως ήταν σαγηνευτικές. Ο κ. Τζώρτζογλου μετατρέπεται σε τηλεοπτικό εραστή για τις: Μιμή Ντενίση, Βάνα Μπάρμπα, Δήμητρα Ματσούκα. Ενδιάμεσα πρόλαβε να πρωταγωνιστήσει στην προτελευταία ταινία του Κακογιάννη. Στο «Πάνω, Κάτω και Πλαγίως», το 1992, όπου υποδύθηκε τον γιο της Ειρήνης Παππά. Είχαν μεσολαβήσει δύο φιλμ με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο («Τοπίο στην Ομίχλη», 1988 και «Το βλέμμα του Οδυσσέα», 1995). Στο σινεμά κατάφερε να ξεχωρίσει και στον «Εργένη» του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Αποσπά βραβεία για τις ερμηνείες του. Διαγράφει μία καριέρα με εξώφυλλα σε περιοδικά του συρμού, αλλά και σε περιοδικά τέχνης. Επιχειρεί αποτυχημένα το βήμα στην Αμερική πριν μερικά χρόνια. Επιστρέφει στην τηλεόραση μέσω Κύπρου, αφού η κρίση στην Ελλάδα σχεδόν εξαφάνισε τις εγχώριες παραγωγές. Δέχεται στωικά δίκαια και άδικα σχόλια για την τέχνη του και τις προσωπικές του αναζητήσεις, που ο ίδιος εκμυστηρεύεται. Τελικά είναι σαν να μην διάλεξε στρατόπεδο. Γοήτευσε «εμπορικούς» και «ποιοτικούς», δαιμονίζοντας με τις επιλογές του και τους δύο.  Αν μη τι άλλο αυτό θέλει ταλέντο.

Είναι περίεργο να βλέπεις έναν διάσημο ηθοποιό σε μία τέτοια παραγωγή, που φιλοξενείται στο υπόγειο γκαράζ του Ιδρύματος Κακογιάννη. Η υπόθεση θέλει τον Πάπα να καλεί έναν φωτογράφο στο Βατικανό, για να τον απαθανατίσει. Ο κ. Τζώρτζογλου πρωταγωνιστεί με δύο νεώτερους συναδέλφους του. Στην παράσταση «Εκείνη» αυτός είναι ο σταρ, ο Πάπας του κειμένου. Βρίσκεται από την αρχή του έργου στην σκηνή. Δεν βλέπουμε όμως το σώμα ή το πρόσωπό του. Είναι καλυμμένος με ένα λευκό ημιδιαφανές νυφικό ύφασμα. Κάθεται στην θρόνο του Πάπα. Μπροστά του οι ηθοποιοί κκ. Πολύδωρος Βογιατζής και Ορέστης Καρύδας ερμηνεύουν τους ρόλους του βαλέ του Πάπα και του επίδοξου φωτογράφου του αντίστοιχα. Αναφέρονται συνέχεια στο πρόσωπο του Πάπα. Μετά από αρκετή ώρα ο κ. Τζώρτζογλου εμφανίζεται κυριολεκτικά επί σκηνής, όπως αρμόζει σε έναν σταρ. Έναν σταρ όμως, όχι παλαιάς κοπής, που αποσπούσε το χειροκρότημα άμα τη εμφανίσει στις κεντρικές θεατρικές σκηνές της Αθήνας. Έναν σταρ, που έχει την δυνατότητα να επιλέγει φεστιβαλικούς ρόλους σε εναλλακτικά κείμενα. Όπως το 1999 στο θεατρικό «Πορτραίτο του Ντόριαν Γκραίη», και τώρα ο ηθοποιός δεν φοβάται να επιδείξει, φορώντας μόνο ένα στρινγκ, το γυμνό του κορμί. Ο κ. Τζώρτζογλου αποδεικνύει ότι διατηρεί ένα θηριώδες σώμα, πλησιάζοντας τα 50 του χρόνια. Δεν απαρνείται το λαμπερό παρελθόν του. Δεν μετανιώνει για κάτι. Τα τρία τελευταία χρόνια οι θεατρικές του επιλογές δείχνουν ότι επιχειρεί σε νέα μονοπάτια. Βρίσκοντας το μέτρο στις τηλεοπτικές του εμφανίσεις, μπορεί να συνεχίσει συγκεντρωμένος αυτή την αναζήτηση, που μπορεί να κρύβει ευχάριστες εκπλήξεις για όλους εμάς.

Ο κ. Πολύδωρος Βογιατζής υποδύεται τον ρόλο του βαλέ του Πάπα. Τόσο γλοιώδης όσο το αφεντικό του. Τόσο πονηρός όσο η «Αγιότητά» του. Τόσο διεστραμμένος όσο ο προκαθήμενος του έργου. Τόσο άγιος όσο ο Ποντίφικας. Τόσο αληθινός όσο ο Θεός. Δίπλα του ο όμορφος κ. Ορέστης Καρύδας ξεχωρίζει και ως ερμηνευτής και ως χορευτής. Στον ρόλο του φωτογράφου, αναζητεί το μυστικό της απόλυτης αγιότητας του Πάπα. Η κινησιολογία του ρόλου του φωτογράφου παραπέμπει στο πιο γνωστό είδωλο του δυτικού κόσμου: στον Εσταυρωμένο. Εξάλλου και στο «Εκείνη» χωρίς την εικόνα, κανείς δεν έχει όνομα. Χωρίς το τεκμήριο, κανείς δεν υπάρχει. Η σεμνοτυφία που χαρακτηρίζει την παράσταση δηλώνεται και στο εσώρουχο, που αποτελεί το μοναδικό κοστούμι του κου. Καρύδα. Ο προκλητικός για την εποχή του Ζενέ (1910-1986) μιλούσε ανοιχτά με το έργο του για την ομοφυλοφιλία («Η Παναγία των Λουλουδιών», «Ο Καυγατζής της Βρέστης»), βιώνοντας ο ίδιος το περιθώριο. Το μονόπρακτο «Εκείνη» με θέμα τα μαρτύρια της Αγιότητας του Πάπα γράφτηκε από τον Ζενέ το 1955 πάνω σε έναν κατάλογο ξενοδοχείου. Το έργο εκδίδεται το 1988. Η παράσταση παρουσιάζεται στα πλαίσια του Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου «Το γαλλικό θέατρο a la Grecque», που διοργανώνουν το Γαλλικό Ινστιτούτο και το  Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Οι πρόσφατες εμφανίσεις του κου. Τζώρτζογλου σε εκπομπές ευρείας τηλεθέασης, προκειμένου να διαφημίσει την παράσταση, αποδεικνύουν ότι το όλο εγχείρημα αποσκοπεί να βρει το κοινό του, ακόμα και αν πρόκειται για μία παραγωγή που απλώνεται σε τέσσερις μόνο παραστάσεις. Ο πρωταγωνιστής συνεργάστηκε με την ομάδα Bijoux de kant κατά τα έτη 2012-2013 στο έργο «Είσαι σκοπός και γύρω σου χορεύουν τσοπανόσκυλα» του Γιώργου Ιωάννου, ξανά σε σκηνοθεσία του κου. Γιάννη Σκουρλέτη. Ο εικαστικός και σκηνοθέτης κ. Σκουρλέτης είχε κάνει θυμάμαι τα σκηνικά και τις φωτογραφίες στο «Chatroom» του Έντα Γουόλς, σε σκηνοθεσία της Σοφίας Βγενοπούλου στο Θέατρο Χώρα το 2009. Σκηνοθετεί το «Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης» της Γλυκερίας Μπασδέκη, στα πλαίσια του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών. Μετάφραση: Ασημένια Ευθυμίου. Μουσική: Κώστας Δαλακούρας. Σκηνογραφία: Γιάννης Σκουρλέτης, Περικλής Πραβήτας, Δήμητρα Λιάκουρα. Επιμέλεια Κίνησης: Τάσος Καραχάλιος. Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα. Βοηθός Σκηνοθέτη: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη. Φωτογραφία: Πάνος Μιχαήλ.

«EKEINH/ELLE: άσε με να σε βγάλω μια φωτογραφία» ΔΡΑΜΑ του Ζαν Ζενέ.

•ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ – ΥΠΟΓΕΙΟ ΓΚΑΡΑΖ (Πειραιώς 206, τηλ. 210- 3418550). Παραστάσεις: Βραδυνές: 6, 7, 8, &’ 9 Μαΐου στις 21:00. Τιμές εισιτηρίων: 10,00€. Διάρκεια: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα). Κατάλληλο για θεατές άνω των 15 ετών.

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com