• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • ΕΦΥΓΑΝ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ…

    ΕΦΥΓΑΝ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ…

    Οδυνηρές απουσίες στον κόσμο της Μουσικής «Οι σωματικές μου δυνάμεις επιτάσσουν την ακύρωση επόμενων σχεδίων μου. Το γεγονός αυτό ανασύρει πολλές σκέψεις: ανάμεσα σε εμάς στο πόντιουμ και σε εσάς στην αίθουσα έχει οικοδομηθεί μια ασυνήθιστα βαθιά σχέση – έχουμε γίνει μια ευτυχής κοινότητα εξερευνητών

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2018 (7)
    • 2017 (147)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

«Γκαλά όπερας για τη Μαρία Κάλλας»

callas-1959-lucia-di-lammer158-038-mf-photographer-brian-seed

Βαθμολογία: 8/10

photo-15-9-17-00-21-57Το γκαλά όπερας για τα 40 χρόνια από τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας υπήρξε η βραδιά της υψιφώνου Χριστίνας Πουλίτση. Η ελληνίδα σοπράνο κατάφερε να κλέψει την παράσταση από τις Τσέλια Κοστέα και Μυρτώ Παπαθανασίου. Με τον Ηλία Βουδούρη να έχει αναλάβει την μουσική διεύθυνση της Ορχήστρας της ΕΛΣ, η κάθε μία σολίστ ερμήνευσε σε ένα κατάμεστο Ωδείο Ηρώδου Αττικού στις 14 Σεπτεμβρίου τρεις άριες, που απογείωσε η Κάλλας με την φωνή της κατά την διάρκεια της καριέρας της. Δυστυχώς πριν την έναρξη του γκαλά δεν βρέθηκε κάποιος να πει μια κουβέντα για την μεγαλύτερη καλλιτέχνιδα, που έβγαλε η Ελλάδα. Αντίθετα ο κόσμος υπέστη τρεις λόγους πολιτικών, αφού η εκδήλωση της ΕΛΣ έγινε σε συνεργασία με το Athens Democracy Forum των New York Times. Στα πλαίσια αυτού του διεθνούς φόρουμ, ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης απένειμε βραβείο στον πρώην πρωθυπουργό της Ισπανίας Φελίπε Γκονζάλες. Ο κόσμος άρχισε να διαμαρτύρεται, ο δήμαρχος ύψωσε τον τόνο της φωνής του, για να καλύψει τις διαμαρτυρίες και όταν ολοκλήρωσε τον λόγο του και ο Φελίπε Γκονζάλες, ξεκίνησε το γκαλά. Μιας και δεν ακούστηκε λέξη για την Κάλλας, παρατίθεται μέρος του δελτίου τύπου: «Περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο λυρικό καλλιτέχνη του 20ού αιώνα, η Ελληνίδα ντίβα Μαρία Κάλλας κυριάρχησε και άλλαξε για πάντα την πορεία της όπερας…Ακούραστα εργατική, δεν σταματούσε παρά μόνο όταν θεωρούσε ότι είχε αγγίξει το μέγιστο των δυνατοτήτων της…Η τραγουδίστρια που αναβίωσε το ξεχασμένο ρεπερτόριο του μπελ κάντο…ήταν η όπερα.».

Στο πρώτο μέρος η Χριστίνα Πουλίτση (Βασίλισσα της Νύχτας σε 6 μήνες στην ΕΛΣ) ερμήνευσε δύο άριες, δύο η Τσέλια Κοστέα (Τόσκα σε 4 μήνες στην ΕΛΣ) και μία η Μυρτώ Παπαθανασίου (Μιμή σε 3 μήνες στην ΕΛΣ). Στο δεύτερο μέρος η Χριστίνα Πουλίτση ερμήνευσε μία άρια, μία η Τσέλια Κοστέα και δύο η Μυρτώ Παπαθανασίου. Η βραδιά έκλεισε με απόσπασμα από την Norma του Vincenzo Bellini, που τραγούδησαν και οι 3 σολίστ μαζί.

photo-15-9-17-00-22-30Η Τσέλια Κοστέα έπεισε στην πρώτη της άρια (Manon Lescaut/Sola, perduta, abbandonata) ότι έλεγε μία ιστορία, που αφορούσε σε αυτήν και στο κοινό. Η Χριστίνα Πουλίτση στην συνέχεια μάγεψε με την άρια Ou va la jeune indoue? (Lakme), τόσο που οι θεατές διέκοψαν το τραγούδι της, για να την καταχειροκροτήσουν. Η Μυρτώ Παπαθανασίου ερμήνευσε, χωρίς να καθηλώσει, την άρια Dieu! Quel frisson court dans mes veines!… (Romeo et Juliette). Με πεντακάθαρο μέταλλο επανήλθε η Πουλίτση, ζεσταίνοντας την καρδιά του θεατή, τραγουδώντας την άρια Caro Nome (Rigoletto). Το πρώτο μέρος έκλεισε η Κοστέα με την άρια Pace, pace, mio Dio! (La forza del destino). Το δεύτερο μέρος άνοιξε η αχνή ερμηνεία της άριας Vissi darte (Tosca) από την Μυρτώ Παπαθανασίου. Ακολούθησε η Τσέλια Κοστέα, η οποία με το La mamma morta (Andrea Chenier) ανέδειξε τις χάρες της φωνής μιας καλλιεργημένης σολίστ. Την πιο δύσκολη άρια της εκδήλωσης (Lucia di Lammermoor/Il dolce suono) ανέλαβε η Χριστίνα Πουλίτση. Η ερμηνεύτρια κέρδισε το κοινό, ξεπέρασε με χαμόγελο τις τεχνικές δυσκολίες και τελικά έβαλε την σφραγίδα της στην βραδιά. Μακάρι την ίδια άνεση να επιδείξει η Πουλίτση (πρώτη διανομή) στο ανέβασμα της Lucia di Lammermoor σε έξι μήνες στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με την Βασιλική Καραγιάννη στην δεύτερη διανομή.

Μετά από μια τέτοια ερμηνεία, δύσκολο το έργο της επόμενης τραγουδίστριας. Ευτυχώς η Μυρτώ Παπαθανασίου στάθηκε στο ύψος των απαιτήσεων και – με στρογγυλές νότες και πετυχημένη υποκριτική – απέδωσε εξαιρετικά την άρια E strano! E strano!… Ah, fors’e lui… Sempre libera από την όπερα La traviata. Ο ανταγωνισμός δεν κυρίευσε τις τρεις κυρίες και αξιοπρεπώς έκλεισαν το γκαλά, ερμηνεύοντας Norma.

Κλείνοντας, ας επισημανθεί το θέμα των ανοιχτών κινητών τηλεφώνων και του ανεπαρκούς ελέγχου από τους υπεύθυνους των θεάτρων, αλλά και της καθυστέρησης στον χρόνο έναρξης των παραστάσεων, αφού το γκαλά τελείωσε μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα σε εργάσιμη μέρα.

«ΓΚΑΛΑ ΟΠΕΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ» σε δύο μέρη.

•ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ.

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com