• Email newsletter

  • Ανακοινώσεις

  • Αϊντα: Απο το Κίεβο στη ΜΕΤ

    Αϊντα:  Απο το Κίεβο στη ΜΕΤ

    Γράφει ο Κυριάκος Π. Λουκάκος Η παράδοση το θέλει η έλευση του νέου χρόνου να εκπέμπει μήνυμα αισιοδοξίας

  • Ετικέτες

  • Archives

    • 2017 (134)
    • 2016 (148)
    • 2015 (131)
    • 2014 (170)
    • 2013 (137)
    • 2012 (70)
    • 2011 (1)
    • 2009 (1)
  • Σύνδεσμοι

«Αγαπητή Ελένα»

Βαθμολογία: 6/10

Η παράσταση είναι επανάληψη της παραγωγής του 2000. Το τότε ανέβασμα υπήρξε εισπρακτική και καλλιτεχνική επιτυχία. Έτσι συνεχίστηκε και δεύτερη σεζόν. Η ρωσίδα θεατρική συγγραφέας Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια γράφει κατά την περίοδο του τέλους της σοβιετικής εποχής. Λίγο πριν την περεστρόικα. Η «Αγαπητή Ελένα» στην αρχή κρίθηκε από την σοβιετική λογοκρισία απαγορευμένο έργο αφού η Ραζουμόβσκαγια, ανήκε στους λεγόμενους διαφωνούντες διανοούμενους. Στην φάση της περεστρόικα έγινε άρση της απαγόρευσης. Πρόκειται για την παράσταση με την οποία η ομάδα Νάμα εγκαινίασε την σκηνή του θεάτρου «Επί Κολωνώ». Μετά από 14 χρόνια η ομάδα επιστρέφει στην «Αγαπητή Ελένα», έχοντας την τύχη τον βασικό γυναικείο ρόλο να αναλαμβάνει ξανά η κα. Αριέττα Μουτούση.

Το να έχεις την ευκαιρία να βλέπεις μία παράσταση και τότε και τώρα, κάνει την σύγκριση αναπόφευκτη. Η «Ελένα Σεργκέγεβνα» της κας. Αριέττα Μουτούση είναι ο κεντρικός πυλώνας και της φετινής παραγωγής. Η κα. Μουτούση εμφανίζεται στην αρχή διστακτική. Η ηθοποιός ανταγωνίζεται τον εαυτό της. Μόλις ζεσταθεί όμως, κατακτά τον ρόλο. Είναι η «Ελένα». Η «Σεργκέγεβνα» είναι μία άγαμη πενηντάρα καθηγήτρια στην Σοβιετική Ένωση του ’80. Η καθηγήτρια δέχεται την αναπάντεχη επίσκεψη τεσσάρων μαθητών της, που έρχονται να της ευχηθούν τα χρόνια πολλά για τα γενέθλιά της. Όπως αποδεικνύεται όμως έχουν άλλα, κρυφά, ζητούμενα από την γεροντοκόρη «Ελένα». Η κα. Μουτούση διέπρεψε την περίοδο 2000-2002 με αυτό το έργο, και η επιτυχία της αποτυπώθηκε σε συνεχή τηλεοπτική παρουσία. Η κα. Μουτούση δεν αφιερώθηκε στο σανίδι. Το 2006 συμμετείχε στον «Μάρτυρα Κατηγορίας» στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη». Είχε όμως ήδη επαναπαυθεί στις τηλεοπτικές της δάφνες. Μακάρι να συνεχίσει την θεατρική της καριέρα με αφορμή και την σημερινή επιτυχία της «Ελένας». Σε έναν ρόλο με ατάκες και σιωπές, η κα. Μουτούση κεντρίζει το βλέμμα του θεατή είτε ξεσπώντας για την συμπεριφορά των μαθητών της, είτε μένοντας βουβή, και προσπαθώντας να ισορροπήσει μέσα της τον αξιακό της κώδικα και το αρχέγονο ένστικτο επιβίωσης. Η πρωταγωνίστρια αποδίδει με ευαισθησία μία γυναίκα, που δεν χαίρεται τον έρωτα, και που, αν και συντηρεί την άρρωστη μάνα της, αυτό δεν την έχει κάνει κυνική ή πικραμένη. Δυστυχώς ο υπόλοιπος θίασος, αποτελούμενος από τρεις άνδρες και μία γυναίκα, δεν στηρίζει επάξια την πρωταγωνίστριά του.

Πλην της κας. Ηρώς Πεκτέση. Η κα. Πεκτέση υποδύεται την «Λιάλια». Την μαθήτρια είχε παίξει το 2000-2002 η κα. Βικτώρια Χαραλαμπίδου, μεταφράστρια του έργου μαζί με την κα. Ειρήνη Χαραλαμπίδου. Δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία για το βιογραφικό της νεαρής ξανθιάς ηθοποιού. Δυστυχώς δεν πωλείται πρόγραμμα της παράστασης. Εκτός αν αυτό γίνεται επειδή ίσως να μην υπήρξε και πρόγραμμα το 2000. Η κα. Πεκτέση πέρυσι στο ίδιο θέατρο συμμετείχε, ούσα καστανή, στο «Μοναξιά στην άγρια δύση» του Μάρτιν ΜακΝτόνα. Φέτος κλέβει την παράσταση στην κορυφαία δραματική σκηνή της «Αγαπητής Ελένας», που περιλαμβάνεται στο δεύτερο μισό της παράστασης. Η ηθοποιός είναι συγκινητική. Σε μία σκηνή α-λά https://www.youtube.com/watch?v=qrBeQnqZXu0 ή α-λά https://www.youtube.com/watch?v=pZwv6h-LhTw η κα. Πεκτέση πείθει, ελέγχοντας επιδέξια τα υποκριτικά της μέσα. Τα τελευταία σαράντα λεπτά της «Αγαπητής Ελένας» είναι και τα πιο απολαυστικά για τον θεατή. Η αγωνία κορυφώνεται. Οι ηθοποιοί δένουν ως ομάδα. Υποστηρίζουν δυναμικά τα στοιχεία θρίλερ της υπόθεσης. Λες και περίμεναν τις στιγμές της αγωνίας, για να τα δώσουν όλα, και να σώσουν τελικά την εντύπωση, που αποκομίζει το κοινό, φεύγοντας από την παράσταση.

Η πρώτη ώρα κυλά αργά και ψυχρά για τον θεατή. Οι άντρες του καστ είναι μη ζεσταμένοι. Ο καθένας παίζει σε άλλο ρυθμό. Κατ’ αρχήν ο καλός ηθοποιός κ. Γιάννης Λεάκος δεν πείθει ως «Βαλόντια». Ο μυικός όγκος, που έχει πλέον αποκτήσει το σώμα του, σε συνδυασμό με το παρουσιαστικό του 33χρονου ηθοποιού, δεν ανταποκρίνονται στην εικόνα ενός μαθητή. Τον ρόλο το 2000-2002 είχαν αναλάβει οι κκ. Αλέξανδρος Σταύρου και Δημήτρης Λάλος στα ξεκινήματά τους. Ο κ. Λεάκος δεν θυμίζει τον καλό του εαυτό, που είχε δείξει στα: «Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας»*** (Φεστιβάλ Αθηνών, 2007 http://www.scribd.com/doc/39683094/City-Uncovered-17 ),  «Ωκεανός πολύ μπλε»*** (Επί Κολωνώ, 2008 http://www.scribd.com/doc/40157890/City-Uncovered-34 ), La Chunga**** (Επί Κολωνώ, 2010). Μόνο στο δεύτερο μέρος η «αντρίλα» της ερμηνείας του αποδεικνύεται χρήσιμη. Ο κ. Λεάκος αντί να προσπαθήσει να πείσει ως χειριστικός συμμαθητής των φίλων του, υποστηρίζει τον κουμανταδόρο «Βαλόντια» με ένα ζωώδες αρσενικό παρουσιαστικό, που εκπέμπει βαρβατίλα.

Ο κ. Δημήτρης Σαμόλης έχει το προφίλ του κολλεγιόπαιδου με την ωραία γκόμενα. Ως «Πάβελ» πλησιάζει μάλιστα εμφανισιακά στον πρώτο διδάξαντα κ. Γιάννη Δρίτσα. Ο – με μουσικές αναζητήσεις (https://www.youtube.com/watch?v=fjD6Ui2zLwo ) – απόφοιτος του Εθνικού κ. Σαμόλης, παίζει τον «Πάβελ» κακομοιρίστικα. Στο πρώτο μισό της παράστασης περνά αδιάφορος. Ξεχωρίζει περισσότερο στο δεύτερο μέρος, χωρίς να πείθει όμως στην σκηνή του δακρύβρεχτου ξεσπάσματός του. Η σκηνοθεσία της κας. Σκότη τον έχει να στέκεται και να λέει τα λόγια του, αφήνοντάς τον ουσιαστικά εκτεθειμένο.

Αντίθετα ο – επίσης απόφοιτος του Εθνικού – κ. Χρήστος Κοντογεώργης πείθει ως «Βίτια». Ο ηθοποιός φέρει εις πέρας την μεταστροφή του ρόλου του. Ο παθητικός μαθητής την καίρια στιγμή αναλαμβάνει τα ηνία, και επικρατεί του κυριαρχικού «Βαλόντια». Ο «Βίτια» στο πρώτο μέρος της παράστασης μεθά. Ο παραζαλισμένος «Βίτια» του κου. Κοντογεώργη είναι λίγο παραπάνω «τσιμπημένος» από ότι θα έπρεπε. Θυμίζει πιο πολύ πρεζάκια. Ο «Βίτια» είναι ένας αβανταδόρικος ρόλος και το 2000-2002 τον είχε αναλάβει ο κ. Ζαχαρίας Κεφαλογιάννης, που στην πορεία του χρόνου τον κέρδισε η πολιτική.

Οι τεχνικοί συντελεστές είναι οι ίδιοι με πριν 14 χρόνια: Σκηνικά / Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου. Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος.

Οι φωτογραφίες είναι του κου. Δημήτρη Στουπάκη. Βοηθοί σκηνοθέτη: Χρυσόθεμις Αμανατίδη, Βάλεια Τζανέτου.

«Αγαπητή Ελένα» ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια.

•ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Κολωνός, τηλ.: 210 5138067).Παράταση παραστάσεων: μέχρι Κυριακή 22 Μαΐου 2016

Μέχρι και 24 Απριλίου το πρόγραμμα παραμένει ως έχει:

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:   Πέμπτη – 9:15 μμ

Παρασκευή – 9:15 μμ

Σάββατο – 9:15μμ

Κυριακή –6:30μμ

Από 6 Μαΐου έως 22 Μαΐου (την εαρινή περίοδο μετά το Πάσχα):

Ημέρες & ώρες παραστάσεων:   Παρασκευή – 9:15 μμ

Σάββατο – 9:15 μμ

Κυριακή –6:30 μμ

Κρατήσεις θέσεων στο τηλ: 210-5138067. Προπώληση εισιτηρίων: στο ταμείο του θεάτρου & ηλεκτρονικά eticket στο www.epikolono.gr. Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 16,00€. Φοιτητικό & Ανέργων: Πέμπτη – Παρασκευή 10,00€. Σάββατο – Κυριακή 12,00€. Διάρκεια: 100 λεπτά (χωρίς διάλειμμα). Ως 31 Ιανουαρίου 2015.

 

 

About Κωστής Δ. Μπίτσιος

Ο Κωστής Δ. Μπίτσιος είναι δικηγόρος. Σπούδασε Νομικά και Δημοσιογραφία. Είναι τακτικό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Γράφει για θέατρο, χορό, όπερα και μουσική στο www.critics-point.gr και για κινηματογράφο, τηλεόραση και μουσική στο www.apotis4stis5.com